پنج شنبه, ۲۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

csm_20190311_EP-086075A_EVS_124_2dbf38e842

تحریم سه مقام طالبان/ وزیر خارجۀ آلمان: طالبان سرگرم وحشتناک‌ترین جنایات حقوق بشری هستند

21 July 2023

وزیر خارجه آلمان گفته است که وزرا و قاضی‌القضات طالبان سرگرم وحشتناک‌ترین جنایات حقوق بشری هستند.

آنالنا بربوک گفت که زنان در افغانستان نمی‌توانند به مکتب و بیرون بروند و در خانه‌های خود محبوس هستند.

وزیر خارجه آلمان روز پنجشنبه ۲۹ سرطان پس از ورود به نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، در مورد تحریم مقام‌های جدید طالبان با خبرنگاران صحبت کرد.

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه سه مقام طالبان را تحریم کرد. این افراد به دلیل اعمال «خشونت مبتنی بر جنسیت» شامل لیست تحریم‌های این اتحادیه شده اند.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که تدابیر محدودکننده‌ای را علیه ۱۵ فرد و ۵ نهاد به دلیل نقض حقوق بشر در افغانستان، سودان جنوبی، جمهوری افریقای مرکزی، اوکرایین و روسیه اعمال کرده است.

این اتحادیه در بیانیه‌یی اعلام کرد که وزرای معارف و عدلیه طالبان و همچنین سرپرست دادگاه عالی این گروه، از جمله کسانی اند که به دلیل «خشونت مبتنی بر جنسیت» تحریم شده اند.

ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی و شیخ محمد خالد حنفی سرپرست وزارت  امر به معروف و نهی از منکر طالبان نیز در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند. اتحادیه اروپا این دو عضو طالبان را به سرکوب و محروم کردن سیستماتیک زنان و دختران از مکاتب و دانشگاه‌ها متهم کرده است.

علیه اشخاص و نهادهایی که شامل لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا شده اند، ممنوعیت سفر وضع شده و اگر دارایی در اتحادیه اروپا داشته باشند نیز مسدود می‌شود.