دوشنبه, ۳۱ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

01

ترامپ، مک‌کریستال را «سگ، احمق و دهن‌گشاد» خواند

02 January 2019

رییس جمهور امریکا در واکنش به انتقادات فرمانده سابق نیروهای امریکایی در افغانستان در اظهاراتی تند او را حامی هیلاری کلینتون خواند که مانند سگ توسط اوباما برکنار شده است.

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در اظهاراتی شدید علیه استنلی مک‌کریستال فرمانده سابق نظامیان امریکایی گفت: «جنرال مک‌کریستال مثل یک سگ توسط اوباما اخراج شد».

ترامپ در ادامه توهین‌های توئیتری خود به این جنرال 4 ستاره و بازنشسته ارتش امریکا نوشت که ماموریت مک‌کریستال در افغانستان «شکست کامل» بود.

وی ادامه داد که این جنرال حرف‌های احمقانه می‌زند، دهانی گشاد دارد.

جنرال مک‌کریستال اخیرا در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای.بی.سی» در انتقاد از کاهش احتمالی نیروهای امریکایی در افغانستان آن را اقدامی اشتباه دانست که «بزرگترین اهرم» حال حاضر واشنگتن برای مجبور کردن طالبان برای ملحق شدن به روند صلح را از بین می‌برد.

وی تاکید کرده بود: اگر به طالبان بگویید که ما حتماً در تاریخ مشخصی افغانستان را ترک می‌کنیم و یا نیروهای خود را کاهش خواهیم داد در واقع خود را تضعیف کرده‌ایم، مشوق‌های آن‌ها برای توافق به شدت کاش می‌یابد.

این جنرال امریکایی در پاسخ به اینکه آیا فکر می‌کند ترامپ دروغگو است، اظهار داشت: «فک نمی‌کنم حقیقت را می‌گوید» و درباره اینکه آیا رییس جمهور امریکا فردی بدسیرت است نیز گفته بود که فکر می‌کنم همینطور باشد.

وی درباره احتمال پیوستن خود به دولت ترامپ ضمن تکذیب تمایل خود تصریح کرد: برای من مهم است با کسانی کار کنم که صادق باشند.