جمعه, ۲۸ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

Afghan resistance movement and anti-Taliban uprising forces take part in a military training in Panjshir province on August 30, 2021. (Photo by Ahmad SAHEL ARMAN / AFP) (Photo by AHMAD SAHEL ARMAN/AFP via Getty Images)

جبههٔ مقاومت ملی: جبههٔ مقاومت زیر نام داعش سرکوب می‌شود

02 May 2024

جبههٔ مقاومت ملی می‌گوید که در دو سال و هشت ماه نیروهای جبههٔ مقاومت ملی زیر نام داعش سرکوب شده است.
جبههٔ مقاومت ملی در اعلامیه‌یی بدون نام بردن از سازمان مشخصی گفت که تلاش دارند برای گروه‌های تروریستی هویت جدیدی تعریف کنند.
براساس اعلامیه، درباره داعش، به ویژه شاخه خراسان این گروه تروریستی، جنگ روانی وسیعی به راه انداخته شده است. جالب‌تر این‌که گروه تروریستی طالبان به حیث مادر تروریزیم، مدعی مبارزه با داعش می‌باشد و تلاش می‌ورزد تا توجه کشورهای منطقه را به خود جلب نموده و به اصطلاح تحت نام مبارزه با شاخه خراسان داعش از کشورهای منطقه امتیازگیری نماید.
در حالی‌که که به گفتهٔ جبهه مقاومت ملی، طالب و داعش دارای آرمان، اهداف و استراتیژی مشترک بوده و تمام شواهد ده سال گذشته ثابت می‌سازد که این دو گروه تروریستی قابلیت‌های عملیاتی را با یکدیگر شریک نموده و متمم اهداف تخریبی یک‌دیگر بوده‌اند.
جبههٔ مقاومت می گوید که این دو گروه از نقطه نظر خطرها و تهدیدهای امنیتی‌ای که برای افغانستان و منطقه در قبال دارند، دو روی یک سکه می‌باشند. بربنیاد اعلامیهٔ جبهه، گروه تروریستی طالبان و گروه تروریستی داعش، از نظر فکر و عقیده، ایدیولوژی، اهداف، خشونت و درنده‌خویی، ستیز با مظاهر فرهنگ و تمدن بشری، حامیان خارجی و نحوه سربازگیری و اغفال جوانان، اشتراکات و شباهت‌های عام و تام با هم دارند و هر دو برای برهم زدن ثبات و امنیت افغانستان و منطقه در استخدام شبکه‌های مخوف استخباراتی بیرونی قرار دارند.
بربنیاد اعلامیهٔ جبههٔ مقاومت ملی، آن‌هایی که تا دیروز از طالبان همچون ابزار خشن پیشبرد مقاصد استراتیژیک خود استفاده می‌کردند، حالا در صدد کسب مشروعیت برای طالبان شده و از داعش همچون ابزاری خشن در جهت تامین مقاصد جیوپلوتیک خود استفاده می‌کنند. ‏
‏جبههٔ مقاومت همچنان گفت که با برگشت طالبان، شاخه خراسان داعش در کنار بیش از بیست گروه تروریستی دیگر، فضا، زمینه و بستر امن و مساعدی برای رشد و گسترش پیدا کرده و عملا به یک تهدید جدی بالقوه برای امنیت و ثبات منطقه مبدل شده است.
جبههٔ مقاومت گفت که اکنون توطیه شکل دیگری به خود گرفته است و تلاش صورت می‌گیرد تا برای گروه تروریستی شاخه خراسان داعش هویت جدیدی درست کنند. در این راستا، از سربازگیری شاخه خراسان داعش در میان تاجیکان صحبت شده و این موضوع به طور مشکوکی بزرگ‌نمایی می‌شود. هم‌چنان تلاش می‌شود که میان جبهه مقاومت ملی و گروه تروریستی شاخه خراسان داعش پیوندهای دروغین ایجاد کنند تا زمینه سرکوب بیشتر مقاومت‌گران فراهم شود. کما این‌که طالبان تروریست در دوسال و هشت ماه اخیر، با تمام توان به سرکوب مقاومت‌گران پرداختند اما مدعی شدند که داعشیان را از بین می‌برند.
این اظهارات درحالی صورت می‌گیرد که اخیرا طالبان سه کشور منطقه را متهم به حمایت از جبههٔ مقاومت کرد