جمعه, ۲۸ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

2

دانش: برای طرح جامع اصلاحات انتخاباتی مشوره‌های لازم صورت گرفته است

27 January 2019

تادامیچی یاماماتو نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان بعد از ظهر روز شنبه 6 دلو 1397، با سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور دیدار و راجع به فرایند برگزاری انتخابات پیش رو و مذاکرات صلح افغانستان گفتگوکردند.
آقای یاماماتو از همکاری جامعه جهانی در برگزاری انتخابات سال آینده با دولت و مردم افغانستان اطمینان داد و تأکید ورزید که جامعه بین المللی در خصوص ضرورت اصلاحات انتخاباتی در افغانستان به اجماع لازم رسیده اند. وی افزود که برگزاری انتخابات سالم، شفاف و به موقع خواسته و حق مردم افغانستان است و جامعه جهانی نیز براین موضوع تأکید دارد.
نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان، با اشاره به گفتگوهای صلح در افغانستان، ابراز داشت که جامعه جهانی از روند صلحی حمایت می کند که مورد توافق مردم افغانستان باشد و دست آوردهای گذشته نیز در آن مورد صیانت قرار بگیرد.
سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور از همکاری جامعه جهانی با حکومت و مردم افغانستان مخصوصا در برگزاری پروسه های انتخابات و پروسه صلح ابراز خرسندی کرد و افزود که حکومت افغانستان مصمم است که در خصوص روندهای دموکراتیک و انتخابات اصلاحات لازم صورت بگیرد. 
وی افزود که هیأت رهبری حکومت مشوره های همه جانبه را با همه جوانب و نهادهای دخیل در پروسه انتخابات راجع به اصلاحات انتخاباتی انجام داده است. معاون رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که در نتیجه مشوره های صورت گرفته، یک طرح جامع اصلاحات انتخاباتی تنظیم و تکمیل گردد. 
دانش تأکید ورزید که برگزاری انتخابات پیش رو برای ثبات افغانستان یک امر حیاتی است و اجماع جوانب ذی دخل در پروسه انتخابات براینست که انتخابات باید سالم، شفاف و به موقع برگزار شود. 
معاون رئیس جمهور با اشاره به روند گفتگوهای صلح با تلاش همکاران بین المللی افغانستان بیان داشت که یگانه مرجع تصمیم گیرنده در مورد صلح، مردم و حکومت افغانستان است. وی افزود که حکومت افغانستان برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان آمادگی هرنوع اقدام قانونی براساس اراده و خواست مردم افغانستان را دارد.

اصلاحات,انتخاباتی,کمیشنران,مشوره,معاون رییس جمهور