چهارشنبه, ۱۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

ESNLpQcU8AAb7qD

دیدار خلیل‌زاد با برادر/ روند رهایی زندانیان تکمیل نشده است

08 September 2020

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان با سران دفتر طالبان در قطر و هیأت مذاکره‌کنندۀ آنان گروه دیدار کرده است.

محمدنعیم وردک، سخنگوی طالبان گفت که در دیدار زلمی خلیل‌زاد با ملا برادر رییس دفتر سیاسی طالبان و مولوی عبدالحکیم رییس هیأت مذاکره‌کننده طالبان، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجۀ قطر نیز حضور داشته‌ است.

او در تویترش نوشت که دو طرف دربارۀ نهایی‌سازی هرچه زودتر روند رهایی زندانیان و موضوعات مربوط به آغاز مذاکرات بین‌الافغانی به‌گونۀ همه‌جانبه بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

سخنگوی طالبان گفت که تاهنوز روند رهایی زندانیان طالبان تکمیل نشده و به محض تکمیل‌شدن این پروسه مذاکرات بین‌الافغانی آغاز خواهد شد.

زلمی‌ خلیلزاد نماینده خاص امریکا به منظور تسهیل و تسریع مذاکرات بین‌الافغانی به دوحه رفته است. این مذاکرات قرار بود به تاریخ 16 اگست برگزار شود، اما به دلایل نامعلوم بارها سفر هیأت مذاکره‌کنندۀ افغانستان به دوحه و شروع مذاکرات بین‌الافغانی به تعویق افتیده است. مقامات دولت افغانستان گفته‌اند که هیأت طالبان آمادۀ مذاکره نشده است.

طالبان به تاز‌ه‌گی مولوی عبدالحکیم را به ریاست هیأت مذکره‌کنندۀ خویش تعیین کرده است. او از چهره‌های برجستۀ مذهبی در میان طالبان است.  

برادر,خلیلزاد,صلح,طالبان,قطر