یکشنبه, ۳۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

68486009_2347466778662884_5969100785831641088_o

غنی: رهبری پروسۀ صلح نزد ماست

20 August 2019

رییس‌جمهور غنی عصر روز گذشته هنگام دیدار از مرکز سوق و ادارۀ پولیس ملی افغانستان گفت که  قوای امنیتی و جمهوریت قابل معامله نیست.

نخست، مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله در مورد وضعیت عمومی امنیتی صحبت کرده، گفت: با وجود اینکه در برابر موج‌های مختلف حملات دشمن مقابله کردیم، به مشکلات پولیس نیز رسیدگی نمودیم و برنامه‌های میان مدت و درازمدت وزارت را تدوین کردیم.

رییس جمهور غنی گفت که برای عملی کردن پلان امنیتی کابل باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی افزود که به احترام این روز خجسته، تمام منسوبین قوای مسلح که اشتباهات را مرتکب شده بودند و در حبس قرار داشتند به جز از آن عده منسوبین که خیانت‌ها و فساد کلان کرده‌اند و یا حق‌العبد بالای شان باشد، عفو و از حبس رها می‌شوند.

رییس جمهور گفت که افغانستان هدیه کسی نیست، هزاران سال این وطن به خون فرزندان صدیقش حفاظت گردید و شما منسوبین قوای مسلح، این وطن را برای نسل‌های آینده امن خواهید ساخت.

رییس جمهور کشور در رابطه به صلح گفت که صلح یک ضرورت مملکت است، اما تامین صلح باعث تغییر در پیمان‌ها با همکاران بین المللی ما نمی‌گردد.

رییس جمهور غنی خطاب به منسوبین پولیس گفت که نقش شما موجب امنیت جهانی شده است و ما از کسی صدقه نمی‌خواهیم، این حق ما می‌باشد. وی افزود که پس از توافقنامه صلح؛ تمویل، تجهیز، آموزش و حمایت‌های شما ادامه می‌یابد.

او با تاکید گفت که جمهوریت و قوای امنیتی و دفاعی ما قابل معامله نیستند و رهبری پروسه صلح نزد ما است و برخلاف اینکه آغاز مذاکرات بدون قید و شرط بوده است، صلح با قید و شرط می باشد.

اشرف غنی خاطرنشان کرد که به خاطر شما از موقف قوی در مذاکرات صلح قرار داریم و تا برقراری صلح، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، با قوت تمام با هر نوع تهدید مبارزه نمایند. وی افزود که داعش و سایر تروریستان را در هر جای که قرار دارد، سرکوب، محو و از بین ببرید و به کمک مردم، آنان را از مغاره های شان بیرون کنید.

رییس جمهور غنی گفت: هنوز هم حلقه‌های ضعیف بین اطلاعات و عملیات‌ها وجود دارند و باید هر قوماندان امنیه نوع بررسی اطلاعات را به صورت واضح و مشخص با رهبری شورای امنیت ملی شریک سازد.

رییس جمهور غنی تصریح کرد که ظرفیت استفاده فعال از تکنالوژی بسیار مهم است و باید در این زمینه توجه صورت گیرد تا بالای اولویت‌ها تمرکز شود و عملیات‌ها به گونۀ موثر انجام گردند.

رییس جمهور در اخیر سخنانش به نیروهای پولیس کشور اطمینان داد که از هیچگونه حمایت از آنان دریغ نخواهد کرد. وی از آنان خواست همان طوریکه در میدان جنگ موفق و پیروز هستند، انتخابات را نیز به موفقت تامین امنیت نمایند.

اشرف غنی,صلح,قوای مسلح,کابل,مسعود اندرابی,وزارت داخله