پنج شنبه, ۲۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

69129732_1553085118167820_2990422905994608640_n

محقق: نتایج انتخابات تقلبی را نمی‌پذیریم

30 August 2019

محمد محقق، معاون ریاست اجرایی هشدار داده است که اگر حضور احزاب سياسى ريشه‌دار و شخصيت‌ها در روند صلح نادیده گرفته شود، نتایج آن برای ما قابل قبول نخواهد بود.

دفتر آقای محقق اعلام کرد که اگر پروسه صلح به گونه‌یی پیش برده شود که منتج به دیکتاتوری گردد، پذیرفتنی نیست.

او در دیدار با خانم الیسن بلِيک سفیر بریتانیا افزود که مردم افغانستان از انتخابات شفاف، عادلانه و سراسری حمایت می‌کنند؛ اما نتایج انتخابات مهندسی شده و مملو از تقلب را نخواهند پذیرفت.

معاون ریاست اجرایی گفت که صلح و انتخابات دو امر مهم و دو ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای جامعه جهانى ، منطقه و مردم افغانستان است؛ اما بخث اساسى بر سر نحوه برگزاری انتخابات و طريقه پیشبرد پروسه صلح است.

سفیر جدید بریتانیا نیز شفافیت انتخابات را مهم خوانده افزود که انتخابات بد و مملو از تقلب باعث بی اعتمادی مردم نسبت به پروسه انتخابات و بی ثباتی در افغانستان خواهد شد. سفیر بریتانیا بر همه شمول بودن هیئت مذاکره کننده در گفت‌وگوهای بین الافغانی تاکید کرد و گفت که این موضوع خواست تمام اقشار مردم افغانستان است. سفیر بریتانیا افزود؛ اگر حکومتی غير مردمى که در آن خبری از حقوق و آزادی های مردم نباشد در نتیجه این گفتگوها شکل گیرد، جامعه جهانی از آن حمایت نخواهد کرد.

سفیر بریتانیا از تداوم همکاری‎های کشورش به دولت، مردم و سیاسیون افغانستان اطمینان داد و ابراز امیدواری نمود که افغانستان به صلح و ثبات دایمی دست یابد.

 

افغانستان,انتخابات,سفیر بریتانیا,صلح,کابل,محقق