شنبه, ۲۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

n00111760-b

هشدار به مالکان اپارتمان‌هایی‌که تدابیر ایمنی را رعایت نمی‌کنند

01 December 2019

کمیته مشترک جلوگیری از آتش‌سوزی هشدار می‌دهد که مالکان مراکز تجاری و پمپ ستیشن‌ها در کابل که دستور العمل‌های رعایت تدابیر احتیاطی برای جلوگیری از آتش‌سوزی را رعایت نکنند، به څارنوالی معرفی می‌شوند.

محمد قاسم حیدری، معین پالیسی و انسجام وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، امروز (یک‌شنبه، 10 قوس) در یک نشست خبری در کابل با اشاره به آنکه پیش از این عده‌ای از مالکان مراکز تجاری وپمپ ستیشن‌ها به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌ها جریمه نقدی شده‌اند، تأکید کرد از امروز به بعد تاجرانی که دستورالعمل رعایت تدابیر احتیاطی برای جلوگیری از آتش‌سوزی را عملی نکنند، به څارنوالی معرفی می‎‌شوند.

او هدف از تطبیق طرح وقایوی برای جلوگیری از آتش‌سوزی را حفظ جان مردم دانست وگفت که این پلان تطبیق می‌گردد.

آقای حیدری افزود که تیم ۲۰ نفری شناسایی آسیب پذیری مراکز تجارتی و پمپ استیشن‌ها، در جریان یکسال ۲۴۶ پمپ استیشن و بیش از ۲۰۰۰ مرکز تجارتی و رهایشی را سروی و بازرسی نموده و تذکرهای لازم را برای مالکان آنان داده است.
او گفت نتیجه این سروی نشان می‌دهد که در حدود ۴۰ درصد از پمپ ستیشن‌ها درکابل، معیارهای ابتدایی ایمنی را رعایت نکرده اند.

کمیته مشترک جلوگیری از آتش‌سوزی، در جریان یک سال پس از فعالیتش مسوده طرح جبران خساره متضررین حوادث آتش‌سوزی، طرح جلوگیری از آتش‌سوزی در مراکز تجارتی و طرزالعمل تنظیم فعالیت کمیته را تنظیم نموده و به ریاست دفتر مقام عالی ریاست جمهوری ارایه کرده است.

کمیته هم‎چنان در این مدت چک‌ لیست‌های سروی آسیب پذیری مراکز تجارتی و پمپ استیشن‌ها به منظور راه اندازی سروی آن‌ها را ترتیب ودستورالعمل‌های رعایت تدابیر احتیاطی برای جلوگیری از آتش‌سوزی در مراکز تجارتی و پمپ استیشن‌ها را تهیه و به مالکان مراکز تجاری و پمپ ستیشن‌ها، توزیع کرده است.

طرح تدابیر وقایوی برای جلوگیری از آتش‌سوزی در مراکز تجاری، رهایشی وپمپ استیشن‌ها به اساس حکم شماره ۱۸۷۶ مورخ ۱۳/۹/۱۳۹۷ مقام عالی ریاست جمهوری از سوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث ترتیب گردیده است.

آتش سوزی,آلوده گی هوا,آلوده گی هوای شهر کابل,آلوده گی هوای کابل,شهر کابل و آلوده گی هوا,کشورنیوز