یکشنبه, ۳۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

120825969_3399495556811955_3248303073174949306_o

کمک‌ها در کنفرانس ژنیو صلح‌محور و مشروط است

05 October 2020

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در دیدار با نماینده ویژۀ ناروی گفته است که کنفرانس ژنیو فرصتی برای تجدید کمک‌های صلح محور جهان برای افغانستان است.

شورای مصالحه ملی می‌گوید که عبدالله عبدالله‌ بعد از ظهر امروز (دوشنبه ۱۴ میزان ۱۳۹۹)‌ با یان تالاس نمایندۀ ویژه فنلند برای کنفرانس ژنیو ۲۰۲۰، آقای پیکا کوزون سفیر جمهوری فنلند و هیأت همراه وی در دفتر کارش در قصر سپیدار ملاقات کرد.

در این دیدار، آقای تالاس گزارش مفصلی از آمادگی‌ها برای برگزاری کنفرانس ژنیو ۲۰۲۰ و اهمیت این نشست با در نظرداشت آغاز تلاش‌های صلح و مشکل کوید ۱۹ ارایه کرد. آقای تالاس در صحبت‌های خود تاکید کرد که کمک‌ها و وعده‌های کمک برای افغانستان در کنفرانس ژنیو بیش‌تر صلح‌محور و مشروط می‌باشند.

 او در ادامه گفت: دموکراسی، احترام به حقوق بشر، حقوق زنان در افغانستان و مبارزه با فساد از عمده‌ترین این پیش‌شرط‌ها به شمار می‌روند.

آقای تالاس در ادامه علاوه کرد: صلح یکی از محورهای اساسی این نشست را تشکیل می‌دهد و جلسه خاصی در ارتباط به این موضوع در نظر گرفته شده است.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی با تشکر و قدردانی از حضور و کمک‌های همیشگی فنلد برای افغانستان از نماینده این کشور برای کنفرانس ژنیو و تلاش‌های او در این راستا تشکر و قدردانی کرد.

عبدالله عبدالله کنفرانس ژنیو را برای افغانستان و وعده کمک‌های جهان برای افغانستان را در این مرحله مهم و حیاتی خواند. رییس شورای عالی مصالحۀ ملی همچنان در باره‌ی آخرین پیش‌رفت‌ها در مذاکرات صلح صحبت کرد و از همکاری شورای عالی مصالحۀ ملی در برگزاری موفقانۀ کنفرانس اطمینان داد.

افغانستان,تعهد جهان,صلح,کمک ها,کنفرانس ژینو