دوشنبه, ۳۱ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

WhatsApp Image 2024-05-10 at 05.04.16

تهدید داعش برای حمله به جام ملت‌های اروپا

10 May 2024

شاخۀ خراسان داعش جنگجویان این گروه تروریستی را به حمله به مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا در آلمان ترغیب کرده است.

به گزارش کشورنیوز، روزنامۀ ولت آلمان روز پنجشنبه ۹ می گزارش داد که فراخوان به حمله در آخرین شماره مجله تبلیغاتی “صدای خراسان” درج شده است.

در طرح جلد مجله عکسی از یک جنگوی تفنگ به دست داعش آمده است که پشت به تماشگر در میدان خالی ورزشی ایستاده است. در طرح جلد نوشته شده است: «سپس آخرین گول را بزن.»

روزنامه نوشته که داعش شاخۀ خراسان که مخوف‌ترین گروه تروریستی حال حاضر در جهان است، قبلاً نیروهایش را در آلمان جابجا کرده است.

جام ملت‌های اروپا ماه جون در آلمان برگزار می‌شود.

پیشتر، پولیس آلمان شماری از اعضای شاخۀ خراسان داعش را که اتباع کشورهای ازبکستان، تاجیکستان و افغانستان هستند، بازداشت کرده بود. درحالی‌که تهدیدهای شاخۀ خراسان داعش افزایش یافته است، طالبان مدعی هستند که چیزی به‌نام داعش در افغانستان وجود ندارد. اما ارزیابی نهادهای استخباراتی امریکا و منطقه نشان می‌دهد که شاخۀ خراسان داعش بیشتر از ۶۰۰۰ نیرو در افغانستان دارد. شاخۀ خراسان مرگبارترین حملات را در ماه‌های پسین سازمان‌دهی کرده است. حمله به سالون کنسرتی در مسکو که به جان باختن ۱۴۰ تن انجامید و حمله به مراسم یادبود از قاسم سلیمانی در کرمان ایران که به جان باختن ۷۰ تن منجر شد، کار شاخۀ خراسان داعش بوده است. همچنان، داعش پی‌هم اعضای طالبان و جامعۀ اهل تشیع را در سراسر افغانسان آماج حمله قرار می‌دهد.