چهارشنبه, ۲۶ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

baghdadipoint

استقبال کابل از کشته‌شدن بغدادی: امیدواریم خشونت کاهش یابد

28 October 2019

ریاست جمهوری شب گذشته (یک شنبه، ۵عقرب) با نشر اعلامیه‌یی گفته است: دولت افغانستان از کشته شدن ابوبکر البغدادی استقبال می کند.

در اعلامیه ریاست جمهوری آمده است: «تروریزم دشمن بشریت است، مرز نمی شناسد، تهدید در برابر امنیت و ثبات منطقه و جهان است و کشته شدن ابوبکر البغدادی یکی از خطرناک ترین رهبران گروه های تروریستی، بزرگترین ضربه به گروه داعش است.»

در اعلامیه ارگ تاکید شده که افغانستان به این باور است که یگانه راه بیرون‌رفت از چالش تروریزم، در کنار همکاری مشترک تمام کشورهای جهان در راستای مبارزه با این پدیده شوم، اقدامات سریع و به موقع این چنینی است.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی نیز امروز دوشنبه(۶عقرب) در نشست شورای وزیران گفت:  «رهبر داعش روز گذشته کشته شد  و امیدواری ما این است که این گروه با کشته شدن رهبرشان، از اهداف شان که متضرر اصلی آن مسلمانان بودند و اقلیت های مذهبی را هدف قرار می دادند، باز ماند.»

وی افزود، داعش در افغانستان عامل کشتار مردم بی گناه بوده و حادثه هسکه مینه ولایت ننگرهار، عمق جنایت این گروه را نشان می دهد.

این در حالی است که روز گذشته دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا در یک نشست خبری، خبر حمله نیروهای ویژه آمریکا به محل اختفای ابوبکر البغدادی و مرگ او را اعلام کرد.

ترامپ در این نشست گفت که این عملیات از دو هفته پیش شروع شد، اما به دلیل “تغییر محل اختفای” رهبر داعش طول کشید.

البغدادی,داعش,رهبر داعش,کابل