سه شنبه, ۱۸ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

20181211214058

امریکا از نقش مقامات پولیس در قاچاق مواد مخدر ناامیدی کرد

08 February 2020

وزارت خارجه ایالات متحدۀ امریکا گفته است که دخیل بودن افسران پولیس افغانستان در قاچاق و توزیع مواد مخدر در کابل ناامید کننده است.

وزارت داخله افغانستان هفته گذشته از بازداشت شش افسر پولیس مبارزه با مواد مخدر کابل خبر داد که به گفته این وزارت، در قاچاق و توزیع مواد مخدر در این شهر دست داشته اند.

الیس ویلز، معاون وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در امور آسیایی جنوبی و مرکزی روز شنبه هشتم فبروی (۱۹ دلو) در صفحه تویترش گفته است که قاچاق و تجارت مواد مخدر بی‌ثباتی را در افغانستان تقویت می‌کند و روند حکومت‌داری خوب و توسعۀ اقتصادی آن کشور را تضعیف خواهد کرد.

خانم ویلز همچنان گفته است: “برای تطبیق قانون، مهم است تا در برابر مقام‌های مفسد اقدام شود”.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان روز پنجشنبه (۱۷ دلو) به خبرنگاران گفته بود که میان احمد احمدی، مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس کابل، آمر کشف مبارزه با مواد مخدر حوزه پنجم شهر کابل، فرمانده گروه عملیاتی مدیریت مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس کابل، معاون مدیریت کنترل مواد کمیایی پولیس مبارزه با مواد مخدر کابل و آمر تحلیل و ارزیابی مدیریت مبارزه با مواد مخدر پولیس به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر بازداشت شده اند.

در همین حال، محمد مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله برای پولیس کابل دو ماه فرصت داده تا شبکه‌های توزیع مواد مخدر را بازداشت کنند.

سخنگوی وزارت داخله گفته است، بررسی‌های آنان نشان می‌دهد که بازداشت آن عده از افرادی که در خرید و فروش مواد مخدر در سطح پایین دخیل اند، تاثیری روی عرضه مواد مخدر ندارد و نیاز است تا تلاش‌ها برای بازداشت قاچاقبران و توزیع کنندگان مواد مخدر افزایش یابد.

الیس ویلز,امریکا,پولیس,فساد,قاچاق مواد مخدر,وزارت داخله