سه شنبه, ۱۸ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

93189126_1298343197221546_7371689439434637312_o

اپلیکیشن معلوماتی در مورد ویروس کرونا به فعالیت آغاز کرد

09 April 2020

وزارت صحت عامه کشور، امروز از اپلیکیش معلوماتی که در رابطه به ویروس کرونا ایجاد شده است رونمایی کرد. این اپلیکیشن در هم‌کاری با وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ایجاد شده است. آدرس این اپلیکیشن www.corona.asan.gov.af می‌باشد.
به گزارش خبرگزاری کشور، داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه کشور، از هم‌کاری وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در راستای ایجاد این اپلیکیشن قدردانی نموده گفت:” این اپلیکیشن ما را در راستای جمع آوری و ارایه ارقام واقعات ویروس کرونا، ارایه رهنمودهای صحی و وقایوی، آزمایش خودی در پیوند به ویروس کرونا، شناسایی ساحاتی که گردش این ویروس در آن بیشتر است کمک می‌کند.”
داکتر فیروز در پیوند به آزمایش خودی که در این اپلیکیشن درج شده است استقبال نموده تاکید نمود که، کسانی‌که از مصاب شدن به ویروس کرونا شاکی اند و با استفاده از این پرسش‌نامه می‌توانند از مصاب شدن و نشدن شان به ویروس کرونا مطمئن شوند.
داکتر فیروز برای پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا و شناسایی افراد مبتلا در کابل تصریح نمود که این وزارت 22 مرکز سمپل گیری را برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا در نقاط کلیدی شهر کابل، ایجاد نموده است و نیز برای تجرید بیماران مبتلایان ویروس کرونا قصر دارلامان را به ظرفیت 300 بستر، لیلیه‌های پوهنتون‌های پل تخنیک و کابل را آماده کرده است. این مکان‌ها برای بیمارانی در نظر گرفته شده است که دارای وضعیت صحی وخیم نباشند.
از سوی هم، وزیر صحت عامه کشور از ایجاد یک باب فابریکه تولید کیت‌های محافظتی برای کارمندان صحی، ماسک ان 95 و اتانول برای ضد عفونی در داخل کشور خبر داده گفت که به دلیل بالا رفتن نرخ کیت‌های محافظتی در جهان ما تصمیم گرفتیم تا زمینه تولید این سه مورد مهم را در داخل کشور فراهم نماییم.
هم‌چنان وزیر صحت عامه کشور از افزایش ویروس کرونا در کشور ابراز نگرانی نموده و هشدارداد که اگر مردم این ویروس را جدی نگیرند، یک فاجعه انسانی در کشور رخ خواهد داد.
در همین حال، محمد فهیم هاشمی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نقش این اپلیکیشن را در جهت آگاهی دهی به مردم مهم عنوان کرد. او هم‌چنان تاکید کرد که با استفاده از این اپلیکیشن مردم می‌تواند از خانه‌های شان در رابطه به ویروس کرونا معلومات اخذ نمایند.
در 24 ساعت گذشته 40 رویداد مثبت در کشور ثبت گردیده است که با این شمار، تعداد مبتلایان ویروس کرونا به 484 تن رسیده است و از این میان 32 تن شفایاب و 15 تن فوت نموده است.

 

اپلیکیشن معلوماتی در مورد ویروس کرونا,تلفات ویروس کرونا در افغانستان,فیروز الدین فیروز,کشورنیوز,مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان,وزارت صحت,وزیر صحت,ویروس کرونا در افغانستان