شنبه, ۲۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

82338086_2657104021032490_2482621131517853696_o

بانک جهانی از برنامه‌های اقتصادی و انکشافی حکومت افغانستان حمایت کرد

15 January 2020

رییس‌جمهور غنی در دیداری با هارتویگ شیفر معاون بانک جهانی در امور آسیای جنوبی و هیات همراه اش، در مورد کمک‌ها و حمایت‌های بانک مذکور از افغانستان بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش کشور این دیدار که شام روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۴ جدی) در ارگ انجام شد و رییس بانک جهانی در افغانستان نیز حضور داشت، رییس‌جمهور غنی برنامه‌های ملی حکومت افغانستان به ویژه برنامه‌های انکشافی در بخش‌های معارف، معادن، گمرکات و افزایش عواید و دورنمای اقتصادی افغانستان را تشریح کرد.

رییس‌جمهور روی بستۀ اصلاحات حکومت افغانستان نیز صحبت کرده، گفت که منطق اصلاحات ارائه خدمات بهتر، بلندبردن موثریت و ظرفیت نهادهای حکومتی است.

رییس‌جمهور غنی تصریح کرد که برای آوردن اصلاحات تعهد جدی داریم و هدف ما از اصلاحات، عرضه خدمات مؤثر، یکسان و مبتنی بر تکنالوژی می‌باشد.

وی بر سرمایه گذاری بالای انرژی قابل تجدید، اعمار بندهای آب و مدیریت آن، مبارزه با فقر به منظور کاهش آن، بالا بردن محصولات زراعتی و توجه به زنجیرۀ ارزش پیداوار زراعتی تاکید ورزید.

رییس‌جمهور غنی با بیان این‌که صادرات ما برای نخستین بار بیشتر از یک میلیارد دالر شده است، گفت که ما بالای پروژه‌های برق افغانستان سرمایه‌گذاری زیادتر خواهیم کرد.

رییس‌جمهور کشور بر اهمیت اتصال منطقوی تاکید کرده، گفت که برای حکومت افغانستان اتصال منطقوی و تلاش‌های اقتصادی و ترانزیتی در منطقه مهم است.

در این دیدار، معاون بانک جهانی در امور آسیای جنوبی، یکبار دیگر حمایت بانک متذکره را از برنامه‌های اقتصادی و انکشافی رییس‌جمهور و حکومت افغانستان، ابراز کرد.

اشرف غنی,بانک جهانی در امور آسیای جنوبی,رییس جمهور افغانستان,رییس‌جمهور غنی,کشورنیوز