پنج شنبه, ۲۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

Secretary of State Mike Pompeo speaks to coalition forces at Bagram Air Base, Afghanistan, Monday, July 9, 2018. AP Photo/Andrew Harnik, Pool)

ترامپ دستور کاهش نیروهایش را صادر کرد/ جنگ‌های تمام نشدنی را تمام کنید

30 July 2019

وزیر خارجه امریکا با اعلام آمادگی برای آغاز روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان تا پیش از انتخابات ۲۰۲۰، به گمانه‌زنی‌ها درباره حصول توافق با طالبان قوت بخشید.

مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا گفت که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور قصد دارد با ارائه جدول زمانی، تا قبل از برگزاری رقابت ۲۰۲۰، شمار نظامیان امریکا و متحدانش در افغانستان را کاهش دهد.

این در حالی است که در راهبرد اعلامی امریکا برای آسیای جنوبی که در اگست ۲۰۱۷  رونمایی شد؛ ترامپ خروج نظامیان امریکایی از افغانستان را شرایط محور و فارغ از قید زمان، عنوان کرده بود.

پمپئو در این باره مدعی شد: این دستوری است که از ریاست‌جمهوری امریکا دریافت کرده‌ام. وی ابهامی باقی نگذاشت: جنگ‌های تمام نشدنی را تمام کنید و شمار نیروها را کاهش دهید. در مجموع امیدواریم شمار نیروهای رزمی در منطقه کاهش پیدا کند.

جمعه گذشته نیز وزارت خارجه امریکا از تماس تلفنی پمپئو و اشرف غنی رئیس‌جمهوری افغانستان خبر داد و مدعی شد امریکا به کاهش شرایط‌ محور نظامیان متعهد است.

افغانستان,ترامپ,جنگ,طالبان