پنج شنبه, ۲۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

74906729_2560127774082075_1546437180044345344_o

تیم ثبات و همگرایی: در برابر تخلفات کمیسیون بی‌تفاوت نمی‌مانیم

06 November 2019

شورای رهبری دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی، شام روز سه‌شنبه (۱۴ عقرب ۱۳۹۸) در نشستی هشدار داده است که در برابر تخلفات کمیسیون انتخابات بی‌تفاوت نمی‌مانند.

دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی امروز در اعلامیه‌یی گفت که کمیسیون انتخابات باید طرزالعمل‌های انتخاباتی را تطبیق کند و به مطالبات آنان رسیده‌گی نمایند.

  تیم عبدالله عبدالله گفته است که چهار نوع آرای تقلبی که رقم درشتی را تشکیل می‌دهند، تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیستند: « ۱۳۷۶۳۰ آرای مبهم و‌ناشناخته‌یی که در بخش قرنطین دستگاه در ملوگ قرار دارد؛ ۱۰۲۰۱۲ رأی خارج از زمان (قبل از ۷ صبح ۶ میزان و بعد از ۵ عصرهمان روز)؛ عکس از روی عکس و عکس‌های تکراری که به دلیل تعیین استندر تفکیک غیر معیاری، هنوز تصفیه نشده‌اند؛ و دستگاه‌ها و اس دی کارت‌های گم شده که به حدود بالغ به ۷۰۰ عدد می‌رسند و متاسفانه معلومات بایومتریکی شان که اساس محاسبه است، دیگر در دسترس نیست.»

آنان در اعلامیه‌یی همچنان گفته‌اند که تطبیق بی‌طرفانه قانون و طرزالعمل‌ها، تصفیه آرای تقلبی از مجموع آراء در قدم اول و نشان دادن ارقام آرای معتبری باقی مانده براساس شناخت ماشین بایومیتریک، با تفکیک محلات و مراکز رأی دهی از وظایف اصلی کمیسیون مستقل انتخابات است.

دستۀ ثبات  همگرایی از کمیسون خواسته است تا هرچه عاجل به خواست‌های قانونی ما به صورت مکتوب جواب قناعت بخش ارایه نماید.

دستۀ ثبات و همگرایی هشدار داده است که در مقابل تقلب و چشم پوشی از تقلب، به هیچ‌صورت و تحت هیچ شرایطی بی تفاوت نخواهند نشست.

اعضای کمیسیون انتخابات فیصله کرده‌اند که بازشماری آرا در ولایات آغاز کنند. اما دستۀ ثبات و همگرایی هشدار داده است که تا مطالبات آنها برآورده نشود، اجازۀ بازشماری نخواهند داد.

دستۀ ثبات و همگرایی,عبدالله عبدالله,کمیسیون انتخابات