یکشنبه, ۳۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

68956598_2408092865952234_3603104616448786432_o

داکتر عبدالله: اشرف‌غنی دروغ می‌گوید

20 August 2019

عبدالله عبدالله، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، امروز در دومین همایش انتخاباتی‌ تیم ثبات و همگرایی در تالار لویه جرگه در کابل، اشرف‌غنی، رقیب انتخاباتی و رییس‌جمهوری کشور را متمهم به «دروغ‌گویی» و «عوام‌فریبی» کرد.

به گزارش خبرگزاری کشور، او امروز(سه شنبه، 29 اسد) در میان هوادارانش گفت که بسیاری‌ها از ما می‌پرسند که انتخابات برگزار می‌شود و یا به صلح می‌رسیم؟ شکی نیست که اکثریت مطلق مردم افغانستان، خواهان صلح با عزت و پایدار هستند و انتخابات از حقوق اساسی شهروندان است. اگر قرار باشد صلح شود، در پشت درهای بسته نخواهد شد و همه آگاه خواهند گردید.

او گفت که افغانستان باردیگر این تحمل را ندارد که یک گروه تقلب کار و دروغ‌گو به سرنوشت مردم حاکم شود. بنابراین، تمام تمرکزتان را به انتخابات و جلوگیری از تقلب داشته باشید. اگر سرنوشت کشور از طریق انتخابات تعیین نشود، باردیگر گروه‌های تروریستی با روش‌های خاص خودشان، بر مردم حکم‌رانی خواهند کرد.

رییس اجرایی و نامزد انتخابات گفت که مردم افغانستان به این درک رسیده‌اند که کی به آن‌ها دروغ گفته و دروغ می‌گویند. برخی‌‌ها به مردم دروغ می‌گویند و مدعی هستند که فلان شهر چین و سایبریا را ساخته‌اند و افغانستان یک جای بسیار کوچک برای‌شان است! حکومت‌داری با تبعیض، تفرقه‌افگنی و خاک زدن برچشم مردم نمی‌شود. به دلیل همین دروغ‌گویی‌ها، اعتماد میان مردم و حکومت از میان رفت و نا امنی و بحران تشدید گردید. مردم عملکرد ما را در بتۀ آزمون قرار داده می‌توانند. مردم می‌دانند که روش و رفتار ما چه بوده است. با مردم خود صادق هستیم و برخلاف برخی‌ها از آن‌ها تشویش نداریم. شماری با هلیکوپتر به خیمۀ لویه جرگه می‌آیند؛ اما راه‌های زمین را نیز می‌بنند؛ وقتی از قطعات عسکری دیدن می‌کنند، شاجورهای مرمی و حتا سوزنک‌های تفنگ‌ها را می‌کشند! حتا به نیروهایی‌که شب و روز به خاطر حراست از کشور جان می‌دهند، اعتماد و اطمینان ندارند.

او افزود که از کشورهای منطقه برق وارد می‌کنیم و عذر می‌کنیم که هزینۀ برق را کم کنید؛ اما این‌جا اعلام می‌کنیم که به‌تمام منطقه برق صادر می‌کنیم! هیچ کس جامع‌الکمالات و «سوپر من» نیست. «سوپرمن» فقط در فیلم‌ها و داستان‌ها وجود دارد! شعار می‌دهند که پاسخ می‌دهیم و پاسخ می‌گیریم. بیایید به ما پاسخ بدهید: چرا خلیل‌الله فیروزی را در موقع انتخابات آزاد کردید؟ اگر بی‌گناه بود، چرا پنج سال در زندان ماند و اگر نبود، چرا در موقع انتخابات آزاد شد؟

او گفت که دلاور(مشاور مجلس سنا) به اتهام جنایت دستگیر شد. قصد حملۀ تروریستی داشت و با موتر خود تروریستان را انتقال می‌داد. وقتی او دستگیر شد، یک مقام بلندپایۀ امنیتی گفت که شبکۀ حقانی امشب نخوابید. چرا یک تروریست خطرناک را آزاد کردید؟ می‌خواهید که گروه حقانی آرام بخوابد؟ با نظام‌الدین قیصاری، آقای وحیدی و جنرال احمدزی چه کار کردید؟

عبدالله عبدالله گفت که دعوای ما در حکومت روی چنین مسایلی بوده است. مطمین باشد، اگر از روش‌های متقابل استفاده می‌کردیم، امروزه چیزی به نام حکومت وجود نمی‌داشت. درحالی‌که «نظام» دست‌آورد مردم افغانستان است و نمی‌توانستیم با بی‌مسوولیتی با آن برخورد کنیم.

رییس اجرایی و نامزد ریاست جمهوری گفت که برای این‌که کشور را از شر تقلب‌کاران، دروغ‎گویان و انحصارگرایان نجات بدهیم، باید جلو تقلب را بگیریم و با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی سرنوشت خود را تعیین نماییم.

 

اشرف غنی,افغانستان,انتخابات,انتخبات,صلح,عبدالله عبدالل