چهارشنبه, ۲۶ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

68475682_2340034259366107_6551204137319530496_n

رحمت‌الله نبیل: پشتِ گپ تکنوکرات‌های جعلی نگردید

11 November 2019

رحمت‌الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تیم دولت‌ساز را دشمن جمهوریت خواند و گفت که خيانت تيم حاكم به جمهوريت كمتر از خيانت طالبان نيست.

به گزارش خبرگزاری کشور، رحمت‌الله نبیل نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری امروز (دوشنبه، 20 عقرب) در یک نشست خبری افزود که طالبان با جنگ و خشونت به جمهوريت آسيب مى‌رسانند، تیم حاکم با تقلب و فساد.

او اشرف غنی، رییس‎جمهور افغانستان را «یک تقلب‌کار دروغگو» نامید و تأکید کرد که یکی از تیم‌های انتخاباتی آمادۀ شفافیت در انتخابات نیست، اما او از شفافیت در انتخابات دفاع خواهد کرد حتا اگر یک رای پاک داشته باشد.

این نامزد ریاست جمهوری هشدار داد که اگر این بار، از راه تقلب کسی به قدرت برسد، افغانستان با شکست قطعی روبرو خواهد شد.

رحمت‌الله نبیل به سخنان داوود سلطانزوی، یکی از اعضای رهبری تیم دولت‌ساز نیز واکنش نشان داد و گفت که زمان تصفیۀ قومی گذشته است. چهل سال تلاش کردیم که به نام قوم، فکر و زبان تصفیه کنیم، دیگر تصفیه نتیجه نمی‌دهد. او گفت که چنین اظهاراتی، وحدت نیم‌بند اجتماعی کشور را به چالش می‌کشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: «پشت حرف‌های تکنوکرات‌های جعلی و واردشده نگردیم و اتحاد و وحدت خود را حفظ کنیم. افغانستان در شرایط بسیار حساس قرار دارد و حرف‌های ناسنجیده سبب می‌شود که به بحران در کشور افزوده شود»

داوود سلطانزوی در یک برنامۀ تلویزیونی، از تصفیۀ قومی و گروهی در حکومت سخن زده بود.

رحمت‌الله نبیل در بخشی از صحبت‌هایش گفت که مجموع آرایی که در انتخابات به کار رفته یک میلیون و دو صد هزار است و با این حساب انتخابات به دور دوم می‌رود.

انتخابات,رحمت الله نبیل,عدالت و امنیت