پنج شنبه, ۲۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

2

رییس اجرایی: اصلاحات خوبی در معارف به وجود آمده است

21 February 2019

برنامه سه ساله پاسخگویی به مشکلات آموزشی کشور توسط نهاد ECW(تعلیم منتظر نمی‌ماند)، اداره جهانی یونیسف و وزارت معارف به ارزش پولی 157 میلیون دالر آمریکایی برای تحت پوشش قرار دادن 1.5 میلیون کودک در سیستم خدمات تعلیمی آغاز بکار کرد.

در این مراسم که امروز در مرکز رسانه‌های حکومت برگزار شد، دکتر “عبدالله عبدالله” رئیس اجرائیه کشور عنوان کرد که “خوشبختانه اخیرا اصلاحات بسیار خوب و قابل توجهی در معارف و خدمات تعلیمی افغانستان بوجود آمده است.”

رئیس اجرائیه همچنین بر این موضوع تاکید ورزید که شرط تحقق اهداف توسعه پایدار در افغانستان، توجه به موضوع مهم تعلیم و تربیه اطفال است.

دکتر “محمد میرویس بلخی” سرپرست وزارت معارف نیز در ادامه این برنامه از 3.7 میلیون کودک بیرون از مکتب در افغانستان یاد کرد و افزود که از این تعداد 60 فیصد آن را دختران تشکیل می‌دهند.

رهبری وزارت معارف افزود که این برنامه جدید با همکاری اداره جهانی یونیسف و ECW بخشی از تعهد ما برای حصول اطمینان از این است که تا سال 2030 هر دختر و پسر افغان باید به مکتب رفته و تعلیم حاصل نمایند.

“یاسمین شریف” رئیس نهاد ECW نیز در این برنامه در بخشی از سخنان خود عنوان کرد که مطابق این برنامه سالانه باید نیم میلیون طفل افغان شامل مکتب شده و به خدمات تعلیمی دسترسی یابند.

به گفته یاسمین شریف، ECW تلاش می‌کند تا با ارائه خدمات تعلیمی و آموزشی در حالات اضطرار به آموزش معیاری جهانی تا سال 2030 در افغانستان برسد.

“توپیاس تایبرگ” سفیر سویدن در افغانستان نیز دولت و مردم سویدن را متعهد به حمایت از بهبود خدمات تعلیمی و آموزشی در افغانستان دانست و تاکید کرد که ضمن تداوم و تقویت همکاری‌ها با افغانستان، تلاش می‌کند تا میزان شمولیت اطفال در مکاتب این کشور افزایش یابد.

اصلاحات,تعلیم و تربیه,داکتر عبدالله,رئیس اجرائیه,عبدالله عبدالله,معارف