شنبه, ۲۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

84347693_2880377758721747_7316112309221326848_o

رییس اجرایی: کاهش خشونت یک قدم مثبت است

03 February 2020

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی امروز (دوشنبه، 14 دلو) در جلسۀ شورای وزیران گفت که کاهش چشمگیر خشونت یک قدم مثبت پیش از شروع مذاکرات بین‌الافغانی است.

به گزارش خبرگزاری کشور، رییس اجرایی حکومت با اشاره به صحبت‌ها و گفت‌وگوهایش با نماینده ویژۀ ایالات متحده امریکا افزود که کم‌کردن تلفات و رنج مردم پیش از مذاکرات صلح، یک گام مثبت است؛ اما این بدان معنا نیست که ما در جریان مذاکرات و در گفت‌وگو با طرف مقابل خواست و شرط نداریم.

عبدالله عبدالله تأکید کرد که در شروع مذاکره شرط نمی‌گذاریم، اما در جریان مذاکرات مطالبات و خواست‌های مردم را دنبال خواهیم کرد.

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی با ابراز این‌که هیأت مذاکره باید از همۀ مردم نمایندگی کند، گفت که شرط گذاشتن در آغاز مذاکرات، عدم تعهد در مذاکرات صلح را نشان می‌دهد.

عبدالله عبدالله با اشاره روند انتخابات گفت که امیدواریم کمیسیون مستقل شکایت‌های انتخاباتی در مطابقت به طرزالعمل‌ها و با شفافیت کامل کارش را دنبال کند. رییس اجرایی حکومت گفت که تا روز اعلام نتایج نهایی انتخابات، حکومت وحدت ملی به کارش ادامه می‌دهد.

در ادامه، عبدالله عبدالله اعتراضات مردم غور را «برحق، قانونی و مشروع» خواند و به نهادهای دولتی دستور داد که از تمام امکانات برای رسیده‌گی به مطالبات ولایت دورافتاده و محروم غور که در شرایط سختی قرار دارند، استفاده کنند.

رییس اجرایی، سنگسار یک زن در ولایت غور را «تکان‌دهنده» خواند و از نهادهای عدلی و قضایی و امنیتی خواست که به این قضیه غم‌انگیز رسیده‌گی کنند.

 

جلسه شورای وزیران,خلیل زاد,صلح,طالبان,عبدالله عبدالله,کاهش خشنت