سه شنبه, ۱۸ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

72387932_2449360351806859_7945475960415977472_o (1)

فرمانده نیروهای خارجی: نیروهای افغان دشمن را شکست داده‌اند

14 October 2019

رییس‌جمهور غنی روز یک‌شنبه با جنرال سکات میلر فرمانده عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو دیدار کرده و گفته است که سطح هماهنگی میان نیروهای افغان به گونۀ بی‌پیشینه افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری کشور به نقل از خبرنامۀ ارگ، در این دیدار، جنرال میلر از ظرفیت و توانایی‌های محاربوی روز افزون نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را ستایش کرد و عملیات‌های اخیر این نیروها را به خاطر سرکوب تروریست‌ها، موفق خواند.

جنرال سکات میلر افزایش سطح هماهنگی میان نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را دلیل پیروزی آنان دانست و گزارش از ارزیابی های خویش را از ارگان های امنیتی و دفاعی، با رییس جمهور شریک ساخت.

سکات میلر گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان دشمن را در جنگ شکست داده‌اند و در این اواخر افراد کلیدی تروریست‌ها را از بین برده‌اند، همچنان ساحات زیادی را از نزد آنان دوباره تصرف کرده‌اند.

اشرف‌غنی ضمن ابراز تشکر از همکاری‌ها و حمایت دوامدار ناتو از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، گفت که سطح هماهنگی میان نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به گونۀ بی پیشینه افزایش یافته است و این کار سبب پیروزی عملیات آنان در مقابل تروریست ها شده است.

رییس جمهور غنی گفت که نیروهای افغان در خط نخست مبارزه با تروریزم قرار دارند و در این راستا همکاری و حمایت مشترک جامعه جهانی، مهم می‌باشد.

اشرف غنی,جنرال اسکات میلر,طالبان,عملیات نیروهای افغان