شنبه, ۲۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

83551239_2847093645370787_1943007397568053248_o

فیروز: تاهنوز هیچ واقعه بیماری کرونا در کشور مشاهده نشده است

02 February 2020

وزارت صحت عامه تدابیر جدی را در میدان‌های هوایی و بنادر زمینی کشور، به هدف بررسی یا اسکریننگ افرادی که از چین به افغانستان سفر می‌کنند، آغاز کرده است.
به گزارش کشور، فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه می‌گوید تا حال ۲۶۲ مسافر که ۲۳۳ تن آنان افغان‌ها استند، از کشور چین، از مسیرهای هوایی وزمینی وارد کشور شده‌اند ودر میدان های هوایی و بنادر مورد بررسی یا اسکریننگ قرار گرفته و از طریق کارمندان این وزارت، به باقی‌ماندن در خانه‌های شان توصیه شده‌اند.
وزیر صحت عامه با تأکید بر آنکه تا هنوز هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در افغانستان گزارش نشده است، گفت آمادگی‌های لازم برای قرنطین و تداوی بیماران احتمالی روی دست گرفته شده است.
او گفت زمینه قرنطین مبتلایان به ویروس کرونا در مرکز وشفاخانه های حوزوی کشور فراهم است ودر حال حاضر۱۰۰ بستر در کابل و۳۰ بستر در هر شفاخانه‌های حوزه‌ای کشور در نظر گرفته شده تا درصورت بروز هر واقعه کرونا، به بیماران رسیدگی لازم صورت گیرد.
وزیر صحت عامه هرچند گفت که سازمان صحی جهان در حال حاضر با انتقال افراد از شهر ووهان چین به سایر مناطق وکشورها موافق نیست، اما افزود دولت افغانستان برای انتقال۴۱ محصل افغان وخانواده‌های آنان که در شهر ووهان چین بسر می‌برند ودر قرنطین قرار دارند، آمادگی کامل دارد.
در حالی که سرعت انتشار ویروس کرونا در مقایسه با “سارس” روبه افزایش دانسته شده، اما بنا برگزارش‌های جهانی میزان مرگ بیماران از اثر بیماری کرونا تا دو درصد، تخمین شده است.
شستن دست‌ها با صابون، استفاده از میوه به ویژه میوه‌های ترش، استفاده از ماسک، دست نزدن به چشم و بینی و استفاده از مایعات در صورت بروز سرما خوردگی، راه های اساسی وقایه از بیماری کرونا دانسته شده است.
به گزارش سازمان صحی جهان در حال حاضر ۱۴۳۸۰ واقعه ویروس کرونا در چین و ۱۷۱ واقعه در خارج از چین از ۲۶ کشور گزارش شده است.

بیماری کرونا,فیروز الدین فیروز,کشورنیوز,وزیر صحت عامه,وزیر صحت عامه افغانستان,ویروس کرونا