پنج شنبه, ۲۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

thumbs_b_c_bd09b9e619d96fc728395310da3b54d1

نمایندۀ ویژۀ امریکا: اولویت ما در افغانستان صلح است

18 May 2019

زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ وزارت خارجۀ امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که اولویت کشورش در افغانستان «صلح» است.
آقای خلیل‌زاد بامداد امروز (شنبه، ۲۸ ثور) در صفحۀ تویترش نوشت: «در روزهای اخیر چند صاحب‌نظر پرسش‌هایی دربارۀ اولویت‌های ما در افغانستان مطرح کرده‌اند. اولویت روند صلحی است که منجر به حل‌وفصل سیاسی شود.»
خلیل‌زاد همچنان نوشته است که افغان‌ها بیش از هر چیزی دیگری، صلح می‌خواهند. او تأکید کرده است که خواست صلح و پایان جنگ مانع تقاضای افغان‌ها برای آمادگی برای انتخابات ریاست‌جمهوری معتبر نمی‌شود.
نمایندۀ ویژۀ وزارت خارجۀ امریکا برای صلح افغانستان در عین حال خواستار برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری شده است.
آقای خلیل‌زاد نوشته است: «برنامه‌ریزی‌های انتخاباتی در حالی که ما داریم صلحی را که افغان‌ها شایستۀ آن هستند دنبال می‌کنیم، به پیش برود.»
این اظهارات درحالی صورت می‌گیرد که حکومت افغانستان همواره تأکید می‌کند که صلح و انتخابات دو پروسۀ جداگانه است و پروسۀ انتخابات نباید قربانی صلح شود.
حکومت ابراز آماده‌گی کرده که منابع مالی انتخابات را از بودجۀ داخلی بپردازد.
همچنان، هفتۀ گذشته الیس ویلز معاون وزیر خارجۀ امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا در سفرش به کابل بر برگزاری به موقع انتخابات تأکید کرد.
سفارت امریکا در کابل اعلام کرد که خانم ولز در دیدارش با اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از آمادگی‌های آنها برای برگزاری این انتخابات شنیده است.
او بر انتخابات شفاف و معتبر تاکید کرده و خواهان آمادگی‌های سریع این نهاد برای تکمیل ثبت نام رای دهندگان و استخدام و آموزش کارمندان مورد نیاز برای برگزاری به موقع انتخابات شده است.