پنج شنبه, ۲۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

D0IiikyW0AAQ7__

واکنش تند کابل به توهین سفیر افغانستان در اسلام‌آباد

05 November 2019

وزارت امور خارجه کشور، از احضار سفیر افغانستان در اسلام‌آباد از سوی سازمان استخباراتی پاکستان (آی اس آی) و برخورد نادرست نظامیان این کشور باوی، به شدت اعتراض کرده و این کار را خلاف موازین و عرف دیپلوماتیک خوانده است.

وزارت امور خارجه کشور ناوقت روز گذشته (دوشنبه، ۱۳عقرب) در یک خبرنامه‌یی از فراخواندن عاطف مشعل سفیر افغانستان در اسلام آباد در پیوند به بدرفتاری در برابر دیپلوماتان پاکستانی در کابل، اعتراض کرد و گفت که این رویداد بررسی خواهد شد و حکومت افغانستان به تأمین مصوونیت دیپلوماتان این کشور و دیگر سفارتخانه‌ها متعهد است.

در خبرنامه آمده است که جمهوری اسلامی افغانستان یکبار دیگر از حکومت پاکستان می‌خواهد که روابط دیپلوماتیک خویش را با این کشور، در روشنایی و مطابقت با کنوانسیون‌های بین‌المللی و عرف پذیرفته شده دیپلوماتیک وفق دهد.

پیش از این وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد ه بود که سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را احضار نموده و نگرانی خود را در زمینه امنیت کارمندان سفارت این کشور در کابل و دیگر شهرهای افغانستان، ابراز کرده است.

در یک خبرنامه وزارت خارجه پاکستان آمده‌است که این دیپلومات‌ها در دو روز گذشته در مسیر راه سفارت پاکستان در کابل با موانع روبه‌رو شدند و نیز موترهای شان با موترسایکل‌ها، زده شده‌است.

سفارت پاکستان در کابل با بیان اینکه برخی از دیپلومات‌های این کشور در افغانستان مورد آزار قرار گرفته‌اند، تا زمان نامعلومی بخش قنسولی خود را مسدود نموده و صدور ویزه به افغان‌ها را متوقف ساخته است.

احضار سفیر افغانستان از سوی آِ اس آی,سفارت افغانستان در اسلام آباد,سفارت پاکستان در کابل,سفیر افغانستان در اسلام آباد,کشور نیوز,مقام های پاکستان,وزارت خارجه افغانستان