شنبه, ۲۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

85153098_2704239122985646_576861962378412032_o

پرونده ترور‌ آمر ستار رسانه‌ای می‌شود

07 February 2020

رییس‌جمهور غنی شام روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۷ دلو) گزارش یافته‌های هیات بررسی رویداد ترور آمر عبدالستار را استماع کرد.

به گزارش کشور، در نشستی که به همین منظور در ارگ انجام شد، امرالله صالح معاون اول تیم انتخاباتی دولت ساز و داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی نیز حضور داشتند، ابتدا جنرال سالم شاه ابراهیمی معاون دفتر مشاوریت شورای امنیت ملی و رییس هیات مذکور و عبدالرازق هاشمی و حبیب الرحمان افغان اعضای هیات، گزارش یافته‌های شان را با رییس‌جمهور شریک ساختند.

آنان گفتند که تلاش کردیم تا رویداد متذکره و ابعاد مختلف آن را به‌گونۀ همه‌جانبه در روشنایی قوانین نافذۀ کشور و صلاحیت‌های قانونی نهادهای اجرا کنندۀ عملیات و همچنان ادعاهای مطرح شده با انجام گفت‌وگوها و استعلام‌ها به اکثریت نهادهای ذیدخل در قضیه و اجرای مصاحبه با بزرگان، شاهدان و متضررین مورد بررسی قرار گیرد.

رییس‌جمهور غنی پس از استماع گزارش هیات مؤظف، از کار جدی، منسجم و توافق نظر آنان تشکر کرده، گفت که پیشنهادات و نظریات‌تان مهم است و حکومت به گونه جدی روی یافته‌های تان تمرکز خواهد کرد.

رییس‌جمهور هدایات لازم را بخاطر تحقیقات تعقیبی صادر کرد و گفت که یافته‌های هیات مؤظف با نهادهای مربوطه به شمول امنیت ملی و وزارت امور داخله، برای وضاحت بیش‌تر شریک ساخته شود و به‌زودی به سوالات هیات متذکره پاسخ‌های مناسب و واضح ارائه گردد.

هم‌چنان ر‌ییس‌جمهور خاطر نشان کرد که گزارش هیات مؤظف با نهادهای عدلی و قضایی به منظور تامین عدالت شریک ساخته شود.

قابل ذکر است که هیات موظف، جزئیات بیش‌تر یافته‌های خویش را به زودی طی یک کنفرانس مطبوعاتی با مردم شریک خواهد ساخت.

ارگ ریاست جمهوری,امنیت ملی کشور,پرونده ترور آمر ستار,ترور آمر ستار,رییس جمهور غنی,کشورنیوز,هییت حقیقت یاب,وزارت داخله