یکشنبه, ۱۶ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

4

ترامپ: داعش تا دو روز صد درصد شکست می‌خورد

03 March 2019

رییس جمهوری امریکا در جریان سخنرانی دو ساعته خود در “کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران” ۲۰۱۹ به مسائل مختلفی پرداخت و بدون آنکه از متنی مکتوب استفاده کند، صحبت کرد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا در بزرگترین نشست سالانه محافظه‌کارها برای حضار سخنرانی کرد و این سخنرانی پر از طعنه علیه دشمنان سیاسی او، با تشویق حاضران همراه بود. وی در این سخنرانی به شکست سیاست‌های امریکا در عراق و سوریه اذعان کرد و سیاست‌های خارجی کشورش را درباره این دو کشور مورد انتقاد قرار داد و گفت: دولت واشنگتن باید بر درست کردن زیرساخت‌های امریکایی به جای مبارزه در جنگ‌های بی پایان تمرکز کند.

رییس جمهوری امریکا در این سخنرانی دو ساعته گفت، داعش ظرف یک یا دو روز صد درصد شکست می‌خورد و بر قعطیت دولتش برای خروج نیروهای امریکایی تاکید کرد و ادامه داد: ما گروه کوچکی از سربازانمان را خارج می‌کنیم و می‌خواهیم آنها را به خانه برگردانیم. می‌خواستیم چهار ماه در سوریه باشیم اما پنج سال شد. این واقعاً خنده دار است.

ترامپ همچنین سیاست‌های خاورمیانه‌ای دولت‌های قبلی امریکا را مورد انتقاد قرار داد و به نخستین سفرش به عراق در ۲۰۱۷ اشاره کرد که در آن تمامی چراغ‌های هواپیما را پیش از فرود به دلایل امنیتی خاموش کردند.

وی در این باره گفت: فکر کنید! ما هفت تریلیون دالر در خاورمیانه خرج کردیم و نمی‌توانیم با چراغ‌های روش واردش شویم! چقدر بد است!

رییس جمهوری امریکا همچنین جیمز ماتیس، وزیر دفاع سابق امریکا و جنرال‌های دیگر در عراق و سوریه را بابت کم کاری و کندی در پایان دادن به حضور داعش در این کشورها مورد انتقاد قرار داد و گفت که بیش از ژنرال‌ها از سربازان متوجه شده که چه اتفاقاتی در این کشورها رخ می‌دهند.

ترامپ همچنین گفت که رییس جمهوری نیست که پشت میزش بنشیند، بلکه به صورت مستقیم در تمامی سیاست‌های نظامی و تعهدات برای خروج گسترده از خاورمیانه دخیل است.

وی هم‌چنین در گردهمایی بزرگ محافظه‌کاران، با اشاره به سیاست‌های دولت خود پس از راهیابی به کاخ سفید، خطاب به حاضران گفت: کاری را که سال ۲۰۱۶ با هم کردیم در انتخابات ۲۰۲۰ تکرار می‌کنیم.

ترامپ در سخنرانی خود گفت: بارها شنیدیم که محال است به حد نصاب دست کم ۲۷۰ رأی الکتورال برای پیروزی برسیم، اما نه تنها این تعداد، بلکه بیشتر از آن را کسب کردیم.

امریکا,ترامپ,داعش,شکست