یکشنبه, ۱۶ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

155217184_3726389134103968_411535784605792913_o

اشرف‌غنی: جامعۀ بین‌المللی 40 سال است یک ملت را از حق صلح محروم کرده

27 February 2021

رییس‌جمهور غنی امروز(9 حوت) در مراسم گرامی‌داشت از روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت که از برکت نیروهای امنیتی، افغانستان محکم و استوار به پا ایستاده است.

وی با اشاره بر اینکه چرا دولت بالای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور افتخار می‌کند، گفت: این افتخار به خاطری است که بدون شما دولت وجود نخواهد داشت و همه یقین داشته باشند که حفظ، تقویت و تجهیز قوای امنیتی و دفاعی، وظیفۀ نخست ما می‌باشد.

اشرف غنی از روحیه بلند نیروهای امنیتی و دفاعی ستایش کرده، گفت که من هر هفته با ورثۀ شهدای قوای مسلح صحبت می‌کنم و از روحیۀ خانواده های آنان ابراز سپاس می‌نمایم.

رییس جمهور غنی تصریح کرد: دشمنان افغانستان بدانند که نیروهای امنیتی و دفاعی فرزندان واقعی این خاک اند و همه ملت ما در کنار آنان قرار دارند. هر کدام شما رضاکاران و جانبازان این وطن هستید. تعهد دولت این است که همواره به شما منحیث سرمایه ملی نگاه خواهد کرد.

رییس جمهور غنی گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی در شش سال گذشته راهی را طی نموده اند در کشورهای دیگر زمان زیاد می گیرید و حمایت مردم از این نیروها در ۱۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، زیرا نیروهای امنیتی و دفاعی ما، حافظ و تطبیق کنندۀ قانون اساسی افغانستان هستند.

رییس جمهور با بیان اینکه اکثریت نفوس افغانستان را جوانان تشکیل می دهند، گفت که شما نیروهای امنیتی و دفاعی از یک نسل جوان و با روحیه قوی جوان، حمایت و پاسداری می کنید.

رییس جمهور خطاب به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، گفت که در چهره های شما ملت واحد، ثبات، رفاه و صلح افغانستان را مشاهده می کنم و بدون شما و قهرمانی های تان امروز میدان سیاست متفاوت می بود.

وی افزود که قهرمانی، فداکاری و قوت تان همه روزه از سوی رهبران جهان مورد تقدیر و ستایش قرار می گیرد و شما نه تنها استقلال افغانستان، بلکه امنیت جهان را حفاظت می کنید.

سرقوماندان اعلی قوای مسلح گفت که در سال ۱۴۰۰ خانه سازی برای وارثین شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی به قوت آغاز می گردد.

رییس جمهور در مورد نقش قوای امنیتی و دفاعی در راستای ایجاد فضای مناسب برای صلح، گفت: جنگ امروز که در برابر مردم ما انجام می شود، در تضاد با انسانیت، عدالت و حقانیت بوده و به دین مبین اسلام ربط ندارد.

رییس جمهور کشور گفت که علمای کرام در میدان استدلال در دوحه، مکه و مدینه، اندونیزیا و تمام نقاط دیگر خوب درخشیدند، زیرا داعیه ما برحق است. جنگ راه حل نیست، اما قهرمانی، تعهد و جرئت در این است که صلح نماییم.

رییس جمهور در اخیر سخنانش گفت که جامعه بین المللی چهل سال است که یک ملت را با تاریخ عظیم، تمدن درخشان و مردم سرزنده از بنیادی ترین حق که همانا صلح است، محروم کرده و این قابل تحمل نیست و ما صلح پایدار و باعزت می‌خواهیم و آمدنی است.

در این مراسم شاه محمود میاخیل معاون اول وزارت دفاع ملی ضمن اتحاف دعا به روح شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی، به خانواده های آنان ابراز غمشریکی کرد و به سربازانی که در سنگرهای داغ مصروف نبرد هستند، روز سرباز را تبریک گفت و افزود که مدال های خاص، ترفیعات و کمک های نقدی از سوی رییس جمهور به سربازان قهرمان و شجاع خط اول جنگ داده شده است.

معاون اول وزارت دفاع ملی به ملت اطمینان داد که برای جنگ های بهاری آمادگی کامل داریم و اکنون نیروهای امنیتی و دفاعی از نگاه اکمالات، رهبری و هماهنگی در موقف بهتری قرار دارند.

همچنان در این مراسم حمیده مادر نظام الدین یکتن از سربازان شهید به نمایندگی از خانواده های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و جگرن شاه زمان به نمایندگی از سربازان معلول صحبت کردند.

آنان گفتند که ما برای کشور خویش قربانی داده ایم و آماده هستیم که از وجب وجب خاک این وطن دفاع نماییم.

در این مراسم سمونمل مومن خان یک جلد قرآن کریم دست نویس خویش را به رییس جمهور اهدا کرد و همچنان یک فلم کوتاه از قهرمانی های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به نمایش گذاشته شد.

 

9 حوت,اشرف غنی,افغانستان,روز سرباز,صلح,نیروهای امنیتی