دوشنبه, ۱۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

یما یاری، سرپرست وزارت ترانسپورت

افتتاح سیستم معلوماتی برای مدیریت پروژه‌ها در سکتور ترانسپورت

01 September 2019

وزارت ترانسپورت یک سیستم معلوماتی را برای مدیریت پروژه‌ها و برنامه‌های این وزارت معرفی و رونمایی کرده است.

به گزارش کشورنیوز، مسوولان در وزارت ترانسپورت می‌گویند که این سیستم بر اساس نیازهای اداره در راستای تقویت حساب‌دهی و شفافیت، ایجاد سهولت در تصمیم‌گیری و تأمین حق دسترسی شهروندان به معلومات پروژه‌های زیربنایی، ایجاد شده است.

یما یاری، سرپرست وزارت ترانسپورت، روز یک‌شنبه، دهم سنبله در یک کنفرانس خبری سیستم معلومات مدیریت پروژه‌های این وزارت را معرفی کرد.

او گفت: «در این سیستم تمام پروژه‌های مربوط به این وزارت درج شده و مردم می‌توانند به ساده‌گی وارد این سیستم شده معلومات مورد نیازشان در باره پروژه‌ها را به دست آورند.»

به گفته او، در صورتی که مردم متوجه نواقص و مشکلی در تطبیق یا کیفیت پروژه‌های مربوط وزارت ترانسپورت می‌شوند، می‌توانند با استفاده از این سیستم، عکس و یا ویدیوی پروژه مورد نظرشان را در سیستم بگذارند تا به آن رسیده‌گی شود.

سرپرست وزارت ترانسپورت در ادامه توضیح داد که ناظران این وزارت معلومات لازم را از وضعیت پروژه‌ها در مرکز و ولایت‌ها به گونه روزانه وارد سیستم می‌کنند و این معلومات به صورت هفته‌وار در مرکز بررسی خواهد شد.

او ایجاد سیستم معلومات مدیریت پروژه‌ها را از اقدامات اساسی در زمینه مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت عنوان کرد و افزود که با استفاده از آن، هر مشکلی که در تطبیق و کیفیت پروژه‌ها به وجود بیاید، به گونه‌ی روزانه مشاهده شده و روی آن تصمیم گرفته‌ می‌شود.

مسوولان وزارت ترانسپورت معتقد اند که این سیستم در امر مبارزه با فساد موثر می‌افتد و به حساب‌دهی حکومت در برابر شهروندان کمک می‌کند.

ایجاد سیستم معلوماتی,ایجاد سیستم معلوماتی در وزارت ترانسپورت,سیستم معلوماتی,کشورنیوز,مدیریت پروژه ها,وزارت ترانسپورت,یما یاری