یکشنبه, ۱۶ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

Sen. Lindsey Graham speaks as Supreme Court nominee Brett Kavanaugh testifies before the Senate Judiciary Committee on Capitol Hill in Washington, DC, U.S., September 27, 2018. Michael Reynolds/Pool via REUTERS - RC1C49B8EB20

انتقاد گراهام از پیشنهاد کاندیداهای دموکرات درباره خروج امریکا از افغانستان

31 July 2019

سناتور گراهام از منتقدان سیاست خارجی ایالات متحده، پیشنهاد خروج نیروهای این کشور از افغانستان را که از سوی کاندیداهای دموکرات در مناظره اولیه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مطرح شد، مورد عتاب قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، سناتور لیندسی گراهام گفت، این پیشنهاد از سوی دموکرات‌ها،‌ تنها کمکی برای گروه‌های تروریستی است.

گراهام در توییتی نوشت: خروج نیروهای امریکایی از مناطق جنگی که پر از تروریست است برخلاف توصیه‌های نظامی بوده و نه در دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق امریکا کارایی داشت و نه برای هیچ دولت دیگری. داعش و القاعده عاشق چنین مناظره‌های انتخاباتی هستند.

این سناتور جمهوری خواه از ایالت کارولینای جنوبی و متحد نزدیک کاخ سفید، ‌استفاده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از نیروی نظامی از جمله دو حمله هوایی در سوریه و در واکنش به حملات شیمیایی در این کشور را مورد تمجید قرار داد.

سناتور گراهام همچنین منتقد خروج نیروهای این کشور از عراق به دستور اوباما است.

بسیاری از دموکرات‌ها وعده خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را داده و گفته‌اند، در صورت پیروزی در انتخابات، همان سال اول نیروها را از این کشور خارج می‌کنند.

پنتاگون در حال حاضر حدود ۱۴ هزار نیرو در افغانستان دارد که ماموریت آنها، آموزش و دادن مشاوره به نیروهای محلی در نبرد علیه طالبان و انجام ماموریت‌های ضد تروریستی علیه گروه‌هایی چون داعش است.

ترامپ,جمهوری خواهان,خروج امریکا از افغانستان،,سناتوران