جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

First

جبهه مقاومت ملی: ۱۶ گروه تروریستی در افغانستان جای گرفته‌اند

26 September 2022

جبهه مقاومت ملی از حضور رهبری ۱۶ گروه‌ تروریستی در شمال‌شرق افغانستان خبر داده است. بر بنیاد خبرنامه‌ این جبهه، این افراد توسط طالبان، از مناطق گوناگون به کابل و سپس به ولایت‌های بغلان، کندز و بدخشان منتقل شده‌اند.

بر اساس خبرنامه جبهه مقاومت ملی، حاجی فرقان، رهبر جنبش اسلامی ترکستان شرقی، مولوی ابراهیم مسئول جماعت انصارالله تاجیکستان، شیخ ذاکر مسئول تحریک اسلامی ازبیکستان و عبدالحق اویغوری، مسئول شاخه‌ی القاعده در شمال کشور روز سه شنبه هفته گذشته در منطقه وزیر محمد اکبر خان کابل در حویلی متعلق به سران شبکه حقانی جابجا شده‌ و با سراج الدین حقانی رهبر شبکه حقانی ملاقات کرده‌اند.

بر بنیاد تصامیم و فیصله‌‌ای که در خانه‌ی حقانی انجام شده، قرار است شمار زیادی از جنگجویان خارجی از کشور های عربی و کشورهای منطقه وارد خاک افغانستان شده و برای تقویت شبکه القاعده و گروه‌های تروریستی دیگر کار کنند.

بر بنیاد خبرنامه جبهه مقاومت ملی، مولوی ابراهیم، رهبر جماعت انصارالله تاجیکستان و مسئول شاخه‌ی داعش در شمال افغانستان در اواخر ماه اگست در ولایت کندز دیده شده است.
از سوی هم، حاجی فرقان و عبدالحق اویغوری روز یک‌شنبه کابل را به مقصد شهرستان پلخمری ولایت بغلان ترک نموده و در قرارگاه ریاست استخبارات طالبان در بغلان به‌سر می‌برَند. و شیخ ذاکر، مسئول عمومی تحریک اسلامی ازبیکستان، ماه گذشته به ولسوالی بهارک ولایت بدخشان رفته است‌.

جبهه مقاومت ملی ادعا دارد که قرار است مولوی ابراهیم به نفع داعش در شمال افغانستان فعالیت کند و از طریق ولایت کندز و از طریق شهرستان‌های مرزی تخار و بدخشان، زمینه‌ی نفوذ داعش را به کشورهای آسیای میانه فراهم نماید.

این جبهه می‌گوید که افغانستان بعد سقوط به دست طالبان به بزرگ‌ترین پناه‌گاه امن هراس‌افکنان جهانی بدَل شده است.
شهباز شریف صدراعظم پاکستان هفته پیش در هفت‌ودومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل نگرانی‌اش را از حضور گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان ابراز نگرانی کرد و افزود که این گروه‌ها از خاک افغانستان تهدیدی علیه پاکستان و منطقه هستند‌.
پیش از این نیز شماری از کشورها از تبدیل شدن افغانستان به پناگاه امن هراس‌افکنان ابراز نگرانی کرده بودند.