دوشنبه, ۱۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

4685319

حملات هوایی ایران بر خاک پاکستان/ اسلام‌آباد: تبعات متوجه ایران است

16 January 2024

وزارت خارجۀ پاکستان در بیانیه‌ای شدیدالحن «نقض بی‌دلیل حریم هوایی‌»اش توسط ایران را محکوم کرد و گفت که در موشک‌باران ایران بر خاک پاکستان دو کودک کشته و سه زن مجروح شده‌اند.

به گزارش کشورنیوز، ایران در واکنش به حملۀ مرگبار داعش در کرمان، حملاتی را بر مواضع داعش و جیش‌العدل در سوریه، عراق و پاکستان راه‌اندازی کرده است.

پاکستان از محل دقیق حملۀ ایران چیزی نگفته، اما به گفتۀ رسانه‌های ایرانی، پایگاه جیش‌العدل در بلوچستان پاکستان آماج قرار گرفته است.

وزارت خارجۀ پاکستان نقض حاکمیتش را غیرقابل قبول خواند و گفت که این حمله می‌تواند تبعات جدی داشته باشد. وزارت خارجه پاکستان، کاردار ایران در اسلام‌آباد را فراخوانده و مراتب اعتراض شدید کشورش را ابراز داشته است.

ماه گذشته یازده سرباز ایرانی در یک حمله‌ شبانه در سیستان و بلوچستان جان باختند. وزیر داخلۀ ایران در دیدار از محل رویداد گفت که مهاجمان از خاک پاکستان وارد ایران شده بودند. او از پاکستان خواست که پایگاه‌های تروریستان را برچیند.

حمله به بلوچستان پاکستان یک روز پس از حملات موشکی به کردستان عراق و ادلب سوریه صورت می‌گیرد. فرمانده سپاه پاسداران ایران می‌گوید که در سوریه و عراق عمال اسراییل و داعش را هدف قرار داده‌اند.

در پی حملۀ مرگبار بر مراسم گرامی‌داشت از چهارمین سالروز کشته‌شدن قاسم سلیمانی در کرمان، سپاه‌ پاسداران از انتقام سخت سخن زده بود. در آن حمله دست‌کم ۱۰۰ تن به شمول ۱۵ مهاجر افغان جان باخته بودند.