جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

ABC34E41-A338-4C34-8EC5-D6E731D88F12_cx0_cy10_cw0_w1597_n_r1_st

در یک سال بیش از چهار و نیم میلیون جریب زمین دولتی ثبت شده است

16 November 2019

 

وزارت شهرسازی و اراضی از طریق برنامه بانک زمین دولتی در جریان یک سال اخیر، چهار میلیون و هفت صد هزار جریب زمین دولتی را در ۲۸ ولایت کشور سروی و ثبت سیستم کرده است.
از میان این رقم، ۳۷۰ هزار جریب زمین در ولایت ننگرهار، ۲۳۸ هزار جریب زمین در ولایت نیمروز، ۲۳۵ هزار جریب در ولایت کابل، ۲۳۰ هزار جریب در ولایت بلخ، ۲۱۷ هزار جریب زمین در ولایت پکتیا، ۲۰۰ هزار جریب زمین در ولایت کندز، ۱۹۸ هزار جریب در ولایت قندهار، ۱۹۴ هزار جریب در ولایت هرات و متباقی در ۲۰ ولایت دیگر سروی و ثبت شده است.
وزارت شهرسازی و اراضی بهره‌گیری از زمین‌های ثبت شده دولتی را نیز عملاً آغاز کرده؛ چنانچه در جریان سال جاری موازی ۱۸۹۵۳ جریب زمین دولتی را برای تطبیق ۹۴ پروژه عام‌المنفعه در ۲۰ ولایت کشور به جانب ادارات متقاضی انتقال داده و همچنان حدود ۲۰ هزار نمرۀ رهایشی را برای اسکان عودت کننده‌گان، بیجا شده‌گان داخلی، ورثۀ شهدا و منسوبین نیروهای دفاعی و امنیتی و معلمین در ولایت‌های کابل، هرات، ننگرهار و لوگر توزیع کرده است.
وزارت شهرسازی و اراضی از طریق تطبیق برنامه بانک زمین دولتی متعهد به ثبت زمین‌های دولتی و ملکیت‌های عامه تحت استفاده دولت، جلوگیری از غصب بیشتر زمین دولتی و بهره‌گیری موثر و مقعول از اراضی دولتی برای تطبیق پروژه‌های عام‌المنفعه در کشور می‌باشد.

خبرگزاری کشور,زمین دولتی,وزارت شهرسازی و اراضی