جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

133638260_2788742241337248_2613994353104618989_o

دور دوم مذاکرات 5 جنوری در قطر برگزار می‌شود

27 December 2020

دور دوم مذاکرات میان افغانی به تاریخ 5 جنوری در قطر برگزار می‌گردد.

 شورای عالی مصالحه ملی در خبرنامه‌یی گفت که کمیتۀ رهبری شورا امروز (یکشنبه‌، 7 جدی 1399) تشکیل جلسه داد و دربارۀ دور دوم مذاکرات در دوحه بحث کرد.

نخست اعضای جلسه روی چگونگی شروع مذاکرات در زمان تعیین شده، اولویت‌بندی آجندا در مذاکره، تقویت هیأت مذاکره کننده، تقویه‌ی روحیه اتحاد و اجماع ملی، همه‌شمول بودن روایت صلح، اهمیت و ضرورت فوری آتش‌بس، توقف کشتار و خون‌ریزی مردم بی‌گناه افغانستان، حقوق اساسی شهروندان و آزادی بیان بحث و تبادل نظر کردند.

اعضای جلسه با توافق نظر فیصله کردند که هیأت مذاکره‌کننده‌‌، مورد حمایت و اعتماد جمهوری اسلامی افغانستان است و تنها این هیأت از جمهوری اسلامی افغانستان و شهروندان این کشور نمایندگی می‌کند. در این نشست فیصله شد که یک کیمتۀ تخنیکی ایجاد ‌شود تا قبل از حرکت هیأت به دور دوم مذاکرات، اولویت‌های جمهوری اسلامی افغانستان را ترتیب و تدوین کند و بعد از تأیید کمیتۀ رهبری، به عنوان رهنمود حمایتی برای هیأت مذاکره‌کننده، از آن استفاده شود.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی گفت که دور بعدی مذاکرات در قطر برگزار می‌گردد. عبدالله عبدالله افزود که قطر میزبانی دور قبلی مذاکرات را به عهده داشت و کشورهای حمایت کننده و تسهیل کننده‌ صلح که برای میزبانی دور بعدی مذاکرات اعلان آمادگی نموده بودند نیز به دلیل دشواری‌ها و محدودیت‌های ناشی از کوید ۱۹، از میزبانی این دور مذاکرات توسط قطر حمایت خویش را اعلام کرده‌اند.

حکومت,شورای عالی مصالحه,صلح,طالبان,عبدالله,قطر