دوشنبه, ۱۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

ahmad

دیدار احمد مسعود با حمدالله محب؛  اشتباه سیاسی یا یارگیری بر ضد طالبان؟

15 October 2022

پخش خبر دیدار حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی حکومت پیشین با احمد مسعود رهبر جبهه‌ مقاومت ملی افغانستان، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

به گزارش کشور نیوز، حمدالله محب در صفحه تویتر خود نوشته است که در این دیدار در مورد وضعیت کشور با احمد مسعود گفت‌وگو کرده است.

 مشاور شورای امنیت ملي حکومت پیشین گفت: “محور اصلی گفت‌گوها بازگشت دموکراسی و نظام جمهوری بود که در آن ارزش‌‌های ملی به‌شمول بیرق ملی حفظ شوند.” در این دیدار، بر اجماع ملی برای بیرون رفت از معضل کنونی تأکید صورت گرفت.

نشر خبر دیدار حمدالله محب با احمد مسعود واکنش‌های گسترده‌یی را به همراه داشت. هوداران جبهۀ مقاومت ملی، از احمد مسعود به شدت انتقاد کرده و او را فرد بی‌تجربه و خام نامیده‌اند که در آغاز راه اشتباه کلانی را مرتکب شده و روی چهره‌های سیاه را سفید می‌سازد.

شماری از چهره‌های حامی این جبهه می‌گویند: “دیدار احمد مسعود با حمدالله محب که در تسلیم‌دهی حکومت پیشین به گروه طالبان نقش عمده داشت و از مسوولان اصلی سقوط نظام‌ جمهوریت بود، یک اشتباه بزرگ است.”

جبهه مقاومت ملی اما با پخش اعلامیه‌یی گفته است که به عنوان چتر بزرگ مبارزه برای آزادی و رسیدن به نظام مردمی آماده است با همه افراد و گروه‌هایی‌که بر ضد گروه ظالم طالبان و تروریزم قرار می‌گیرند، صحبت نماید.

احمد مسعود,افغانستان,حمدالله محب,دوشنبه,طالبان