جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

DohanegotiatorshaveagreedonrulesTaliban

قطر: پیشرفت در مذاکرات صلح دست آورد مهم است

12 December 2020

نماینده دائم قطر در سازمان ملل در سخنانی مذاکرات صلح افغانستان در دوحه را گامی مهم در مسیر حل و فصل اختلافات در این کشور خواند.

به گزارش خبرگزاری قطر، احمد بن یوسف آل ثانی، نماینده دائم قطر در سازمان ملل در سخنانی در جریان نشست مجمع عمومی این سازمان به نقش کشورش در مذاکرات صلح افغانستان اشاره کرد.

وی در این باره گفت: تلاش‌های قطر برای حمایت از برقراری دوباره امنیت، صلح و شکوفایی در افغانستان بیانگر سیاست خارجه استوار آن است که بر اهمیت حل و فصل اختلافات به شکل مسالمت‌آمیز و با میانجیگری تأکید دارد. ما با میانجیگری و با همکاری شریکان بین‌المللی‌مان موفق به تحقق دستاوردهای مهمی شدیم.

احمد بن یوسف در ادامه تصریح کرد: میزبانی قطر از مذاکرات صلح افغانستان در سپتامبر دستاورد مهمی در راستای حل و فصل سیاسی همه جانبه مشکل افغانستان و پایان دادن به خشونت و مشکلات انسانی در این کشور بود.

وی ادامه داد: علی‌رغم تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با شیوع کرونا، اما قطر به میانجیگری میان طرف‌های افغانی ادامه داد و در تابستان گذشته موفق به دستیابی به آتش‌بس در دو عید فطر و قربان و همچنین عملیات تبادل اسری میان دولت افغانستان و طالبان شد.

افغانستان,دوحه,صلح,طالبان