شنبه, ۲۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

81340449_2542079082746347_3698927703349526528_n

محقق با تأیید کشته‌شدن پسرش: فرزند قاتلم بیماری حاد روانی دارد

09 February 2020

محمد محقق، معاون ریاست اجراییه تأیید کرد که باقر محقق فرزندش امروز (یک‌شنبه، 20 دلو) توسط حسین برادرش که بیماری حاد روانی داشت، کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری کشور، آقای محقق در پیامی نوشت که متاسفانه صبح امروز یکی از پسرانم به نام محمد حسین که سابقه چندین سال تکلیف روانی داشت و اخیراً این تکلیف حاد شده بود، برادرش محمد باقر محقق را هنگام صبحگاهی در موقع خواب مورد سوء قصد قرار داده و به شهادت رسانده است.

معاون ریاست اجراییه افزود که به تعقیب آن به سوی گاردهای امنیتی که برای مهار حادثه و دستگیری وی اقدام کرده بودند، فیر نموده و چند تن از آنان را مجروح ساخته است؛ اما سرانجام پس از اقدام نیروهای امنیتی محل اقامت اینجانب دستگیر و به شفاخانه منتقل شده و باالفعل قضیه خاتمه یافته است.

محمد محقق از رهبران سیاسی بابت همدردی‌شان سپاس‌گزاری کرده و گفته است: در ارتباط این حادثه غم انگيز راضی به رضای خداوند متعال می‌باشم و آن را یک امتحان الهی دانسته، رجامندم که از الطاف خفیه خداوندى برايم باشد. از خداوند منان برای عزیز دل نامرادم باقر جان که در این حادثه به شهادت رسید؛ رحمت و رضوان الهی می‌طلبم.

پس از وقوع رویداد عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، حامد کرزی، رییس جمهور اسبق، محمد کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح و سرور دانش به خانۀ محقق رفته اند.

همچنان، رییس جمهور غنی در یک تماس تلیفونی با محمد محقق از امارات، کشته‌شدن فرزند معاون ریاست اجراییه را تسلیت گفته است.

باقر محقق، یکی از فرزندان مطرح محقق بود. او در سفرها و ملاقات‌ها آقای محقق را همراهی می‌کرد. برخی‌ها از وی به عنوان جانشین محقق نام برده‌اند.

باقر,حاجی محقق,کشته شدن فرزند محقق,محقق,معاون ریاست اجراییه