سه شنبه, ۱۸ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

main2

هشدار کمیسیون خدمات ملکی به کارکنان: در صورت کمپاین به نامزدان ممکن از کار محروم شوید

27 July 2019

کارکنان خدمات ملکی نمی‌توانند در ساعات رسمی و از منابع دولتی به سود یا زیان نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در جریان مبارزات انتخاباتی استفاده کنند.

به گزارش کشور نیوز، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی امروز (شنبه ۵ اسد) با نشر اعلامیه‌یی از کارمندان خدمات عامه خواسته است تا به هدف برگزاری شفاف و عادلانه انتخابات ریاست جمهوری، از ساعات رسمی و منابع دولتی به سود و زیان نامزدان استفاده نکنند.

در اعلامیه کمیسیون آمده است که بر اساس احکام مندرج مقررۀ طرز سلوک کارکنان خدمات ملکی، قانون کارکنان خدمات ملکی (اجزای یک۱ تا ۱۶ مادۀ سیزدهم)، قانون انتخابات (مادۀ نودونهم) و سایر اسناد تقنینی مربوط، موظفان خدمات عامه مکلف‌اند تا اصل بی‌طرفی را در اجراات خویش رعایت کنند و از استفادۀ وسایل، تجهیزات و معلومات اداره به نفع احزاب و اشخاص سیاسی خودداری کنند.

کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی هم‌چنان، اعمال نفوذ بر رای‌دهندگان، فراهم ساختن امکانات و منابع دولتی به سود یکی از نامزدان، ابراز نظر به سود و یا زیان نامزدان، استفاده از مقام وظیفوی به منظور تقویت و تضعیف موقف نامزدان، حضور یافتن در همایش‌های انتخاباتی و دیگر فعالیت‌های مربوط به انتخابات در جریان ساعات رسمی را از فعالیت‌هایی ممنوعه در جریان پیکارهای انتخاباتی عنوان کرده است.

در اعلامیه کمیسیون تذکر داده شده است که متخلفان با برخورد قانونی روبه‌رو می‌شوند و ممکن است از کار در ادارۀ عامه محروم شوند.

 احمدنادر نادری، رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفته است؛ «اصول اساسی ادارۀ عامه، حفظ بی‌طرفی و عدم مداخله در امور انتخابات است. بنا بر این، کارکنان خدمات ملکی به منظور حفظ صلابت انتخابات، نباید از منابع و امکانات ادارۀ عامه به سود نامزدی استفاده کنند

به اساس جدول از قبل تعیین شده کمیسیون مستقل انتخابات، مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری فردا یک‌شنبه (ششم اسد) آغاز ‌می‌شود.

هشدار کمیسیون اصلاحات اداری، کارکنان خدما ملکی حق کمپاین را ندارند، کارکارکنان خدمات ملکی، کمیسیون اصلاحات اداری و خخدمات ملکی، کشور نیوز