سه شنبه, ۱۸ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

66249C42-7854-478E-A236-0D222D86B5CA_cx0_cy1_cw0_w1597_n_r1_st

پاکستان: امیدواریم مذاکرات امریکا و طالبان به‌زودی از سرگرفته شود

01 December 2019

وزیر خارجه پاکستان از اظهارنظر رییس جمهوری امریکا درباره از سرگیری گفتگوها با طالبان و کمک به تحقق صلح در این کشور استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان گفت: تمایل دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا برای پیگیری سازش سیاسی در افغانستان از طریق گفتگو با طالبان یک تحول مثبت است. امیدواریم که مذاکرات بین امریکا و طالبان به زودی از سر گرفته شود و به ایجاد صلح و ثبات در افغانستان و همچنین منطقه کمک کند.

وزیر خارجه پاکستان با تاکید مجدد بر حمایت کشورش از روند صلح افغانستان گفت: دولت اسلام آباد به حمایت خود ادامه می‌دهد و روند صلح و سازش مجدد در افغانستان را تسهیل می‌کند.

ترامپ روز پنجشنبه در سفری غیرمنتظره به افغانستان رفت تا در کنار نیروهای امریکایی مستقر در این کشور عید شکرگزاری را جشن بگیرد.

ترامپ در دیدار با اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در جریان بازدید از پایگاه هوایی بگرام گفت: طالبان می‌خواهد توافقی حاصل شود و ما با آنها دیدار می‌کنیم.

روز جمعه و یک روز پس از صحبت‌های ترامپ، خبرگزاری الجزیره گزارش کرد، امریکا و طالبان مذاکرات غیررسمی داشته و در دوحه قطر به بررسی از سرگیری گفتگوهای رسمی صلح پرداختند.

اوایل سپتمبر سال جاری میلادی رییس جمهوری امریکا اعلام کرده بود که گفتگوهای صلح با طالبان کاملا متوقف شده که در نتیجه حملات این گروه شبه نظامی در کابل و کشته شدن ده‌ها تن از جمله یک سرباز امریکایی بود.

از سرگیری مذاکرات,ترامپ,شاه محمود قریشی,طالبان