جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

75464121_2668287916584695_9053602446479196160_o

۲۵۲۷ قضیه خشونت علیه زنان از آغاز سال مالی تا اکنون رسیده گی شده است

13 November 2019

لوی څارنوالی کشور از ماه جدی سال گذشته تا اکنون به ۲۵۲۷ قضیه خشونت علیه زنان رسیده گی کرده است.
جمشید رسولی، سخنگوی این اداره گفت: گزارش ها از ۳۴ ولایت کشور به شمول مرکز نشان می دهد که از آغاز سال مالی ۱۳۹۸ تا اکنون ۲۵۲۷ قضیه خشونت علیه زنان در څارنوالی های سراسر کشور ثبت شده است.
او که روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت حضور یافته بود، افزود افزود لوی څارنوالی به تمامی این قضایا به گونه جدی وعادلانه در پرتو قوانین نافذه کشور رسیده گی کرده است.
لت وکوب، تجاوز جنسی، آزار واذیت، نکاح اجباری، ممانعت از حق ازدواج وکار ومنع تصرف در اموال؛ مهمترین موارد ثبت شده خشونت ها علیه زنان را تشکیل می دهد.
از مجموع ۲۵۲۷ مورد خشونت علیه زنان، ۱۲۴۰ مورد آن لت وکوب، ۲۶۳ مورد آزار واذیت، ۲۱۷ مورد دشنام وتحقیر و۱۴۹ مورد آن تجاوز جنسی گزارش شده است.
افزایش میزان حضور څارنوالان زن از ۶ ولایت به ۳۲ ولایت وهمچنان وافزایش کارمندان زن در څارنوالی ها از ۳ درصد به ۲۲ درصد، از دیگر دست آوردهای لوی څارنوالی کشور در طی سه تا چهار سال اخیر است.
رسولی گفت که لوی څارنوالی در کنار رسیده گی به قضایای خشونت علیه زنان به منظور کاهش جرایم خشونت ورسیده گی به موقع رویداد ها، آمریت های څارنوالی مبارزه با خشونت علیه زنان را در ۳۴ ولایت کشور ایجاد کرده است.
همچنان در یک اقدام تازه در سال روان به منظور مبارزه موثر برای کاهش و از بین بردن عوامل آزار واذیت زنان وایجاد فضای امن ومصون کاری در نهادهای دولتی وخصوصی، څارنوالی های مبارزه با آزار واذیت زنان نیز ایجاد شده است.

جمشید رسولی,خشونت علیه زنان,کشور نیوز,لوی سارنوالی