جمعه, ۲۱ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

arg

ارگ: تلفات غیرنظامیان در هلمند بررسی شود

24 September 2019

 رئيس جمهور غنی دستور داده است تا هیاتی برای بررسی تلفات ملکی در عملیات نظامی در هلمند، ایجاد شده و تمام جوانب این قضیه بررسی شود.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه‌ی، نگاشته است: “گزارش‌های ابتدایی نشان می‌دهد که درنتیجه یک عملیات بالای تروریستان داخلی و خارجی در منطقۀ تخته پل ولسوالی موسی قلعۀ ولایت هلمند، شماری از آنان از بین برده شده‌اند و با تاسف و اندوه فراوان تعدادی از افراد ملکی نیز به شهادت رسیده‌اند”.

 خبرنامه افزوده است: “رئیس‌‌جمهور غنی با آگاهی از شهادت افراد ملکی در این حادثه، شدیداً متاثر گردید و به والی هلمند دستور داد که هیاتی را به منظور بررسی همه جانبۀ رویداد مذکور توظیف نماید، تا یافته‌های خویش را به زوردترین فرصت ممکن با حکومت شریک سازد و هم‌چنان به مسئولین مربوطه بخاطر رسیدگی به مجروحین و خانواده‌های شهدا هدایات لازم داد”.

 رئیس‌جمهور یکبار دیگر تصریح کرد که تلفات ملکی یکی از بدبختی‌های جنگ است که برای من و سایر مسئولین حکومت قابل قبول و تحمل نمی‌باشد و باید تدابیر بیشتر اتخاذ گردد تا در جریان عملیات‌ها به مردم ملکی هیچ‌گونه آسیبی نرسد.

 طالبان عاملین اصلی تلفات افراد ملکی می‌باشند و همواره از خانه‌های مردم و روستاها به عنوان سپر استفاده کرده اند و حتی تروریستان خارجی را میزبانی می‌کنند.

طالبان باید از ادامۀ جنگ و کشتار مردم، دست بکشند و وارد مذاکرات صلح با حکومت افغانستان شوند.

 قبل از این گزارش شده بود که در نتیجه عملیات نیروهای دفاعی در منطقه خاکسار ولسوالی موسی قلعه هلمند، ۴۰ غیر نظامی کشته و 12 تن دیگر زخمی شده‌اند.

ارگ ریاست جمهوری,تلفات غیرنظامیان,رییس جمهور غنی,کشورنیوز