جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

75481638_2528579193884974_6531688755114278912_o

اشرف‌غنی به مردم ننگرهار: جزای افراد دستگیرشدۀ داعش را تعیین کنید

19 November 2019

اشرف‌غنی، رییس‌جمهور افغانستان در سفرش به ولایت ننگرهار گفته است که شکست داعش در این ولایت، دست‌آورد بزرگ به همۀ منطقه است.

آقای غنی از مسوولان محلی خواست که با زنان و کودکان دستگیرشدۀ گروه داعش «مطابق فرهنگ و عنعنۀ ما» برخورد کنند. وی به والی ننگرهار به خاطر توجه بهتر به زنان و کودکان گروه داعش هدایت داد که ترتیبات مناسب به آنان را مدنظر بگیرد.

 رییس‌جمهور غنی همچنان از مردم ننگرهار به ویژه از کسانی‌که داعشیان به آن‌ها صدمه رسانده اند، خواست که در رابطه به سرنوشت داعشیان پیشنهادات و نظریات‌شان را با وی شریک سازند.

او گفت که هماهنگی و همکاری مشترک مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی، این‌گونه نتایج موثر را در قبال دارد.

اشرف‌غنی گفت که بالای نیروهای امنیتی و دفاعی و خیزش مردمی افتخار می‌کنیم که داعشیان را در ننگرهار شدیداً سرکوب کردند. وی افزود که برای آنان در راستای سرکوب طالبان و سایر گروه‌های تروریستی نیز امکانات و مهمات فراهم خواهد شد. او به وزارت دفاع ملی هدایت داد که خیزش‌کنندگان مردمی را در اردوی محلی تنظیم نماید.

آقای غنی در دیدار با مردم ننگرهار گفت که شجاعت و دلیری را که شما در برابر داعش از خود نشان دادید، برضد این پدیدۀ شوم در سوریه، عراق و سایر کشورها صورت نگرفته است و من امروز به خاطر سپاسگزاری از شجاعت شما به این‌جا آمده‌ام.

اشرف‌غنی خاطرنشان کرد که ولسوالی‌های شیرزاد و حصارک مانند سایر ولسوالی‌ها و مناطق ننگرهار از وجود دشمن پاکسازی خواهد شد و به این منظور هدایت اجرای عملیات خاص را داده ام. وی افزود که هر حرکت مثبت در ننگرهار بالای تمام کشور تاثیر خوب خواهد داشت.

هفتۀ گذشته وزیر داخله افغانستان در سفرش به ولایت ننگرهار اعلام کرد که داعش در این ولایت به گونۀ کامل شکست خورده است.

 

داعش,سفر غنی,طالبان,ننگرهار