جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

52665470_403

افزایش تهدیدهای امنیتی در پایتخت/ حملات امروز دو کشته و از دیروز 3 کشته برجا گذاشت

19 August 2020

وزارت داخله اعلام کرد که در دو انفجار امروز در کابل دو تن جان باخته و دو تن دیگر زخم برداشته‌اند. منابع در وزارت داخله همچنان گفته‌اند که در حملات راکتی دیروز بر مرکز شهر سه تن کشته و 16 تن دیگر زخم برداشته‌اند.

به گزارش خبرگزای کشور، برخی منابع می‌گویند که در حملات راکتی دیروز کارمندان تشریفات ارگ ریاست جمهوری کشته‌ شده‌اند.

حملات راکتی دیروز، مراسم گرامی‌داشت از سالروز استقلال را مختل ساخت. قرار بود رییس‌جمهور غنی به مناسبت یک‌صدویکمین سالروز استقلال سخنرانی کند، اما حملات پی‌هم راکتی مانع سخنرانی وی شد.

فردوس فرامرز سخنگوی ‌پولیس کابل گفت که انفجار اولی صبح امروز (پنجشنبه ۲۹ اسد/ ۱۹ آگست) یک موتر پولیس را در منطقه ارزان قیمت حوزه دوازدهم و انفجار دوم کارمندان وزات معارف را در منطقه کمپنی مربوط به حوزه پنج هدف قرار داد. در این رویدادها که ناشی از انفجار ماین چسبکی بوده، دو تن به شمول یک افسر پولیس کشته و دو نفر دیگر زخمی شده اند.

نوریه نزهت سخنگوی وزارت معارف اعلام کرد که در یکی از این رویدادها عبدالباقی امین، رییس شورای علمی وزارت معارف کشته شده است.

طالبان مسوولیت انفجارها را برعهده نگرفته‌اند.

اما داعش مسوولیت حملات راکتی روز گذشته در کابل را به عهده گرفته است. این گروه گفته که ۱۶ راکت را به اهدافی چون ریاست جمهوری، سفارت خانه ها و دفاتر دولتی در شهر کابل شلیک کرده اند.

منابع امنیتی می‌گویند که تهدیدهای امنیتی در پایتخت رو به افزایش است. این حملات پس از روزها آرامش در پایتخت انجام شده است.

 

امنیت,حملات راکتی,داعش,طالبان,کابل,ماین چسپکی,ماین کنار جاده