سه شنبه, ۱۸ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

67449779_2425329387700744_3758550310503579648_n

امرالله صالح چگونه نجات یافت؟

28 July 2019

پس از حملۀ گروهی از مهاجمان مسلح به دفتر روند سبز در چهارراهی شهید در شمال کابل، تا ناوقت شب صدای انفجارهای پی‌هم از ساحه شنیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کشور، در نتیجۀ حملۀ گروهی از مهاجمان به دفتر روند سبز دست‌کم دو نفر کشته شده و 25 تن دیگر زخم برداشته‌اند.

امرالله صالح، رییس روند سبز و معاون تکت انتخاباتی «دولت‌ساز» هدف حملات پی‌هم انتحاری و انفجاری بوده است.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله می‌گوید که نخست یک انفجار در نزدیک دفتر «روند سبز افغانستان» در مربوطات حوزۀ چهارم امنیتی شهر کابل رخ داده و سپس چند مهاجم مسلح وارد ساختمان این روند شده‌اند.

نیروهای امنیتی از عصر امروز جاده‌های منتهی به دفتر روند سبز و خانۀ امرالله صالح را مسدود کرده‌اند. اما تا ساعت 10:30 شب صدای انفجارهای سنگین از ساحه شنیده شده است.

امرالله صالح امروز در گردهمایی تیم دولت‌ساز در تالار لویه جرگه، حضور داشت. او پس از نشست لویه جرگه، در دفترش آماج حمله قرار گرفت و زخم برداشت. تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که دست آقای صالح در این رویداد زخم برداشته است.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری گفته است که آقای صالح از این “حمله پیچیده” جان سالم به در برده است. آقای غنی “دشمنان دولت” را عامل حمله دانسته و آن را ناکام خوانده است.

حامد کرزی، عبدالله عبدالله، محمد حنیف اتمر، رحمت الله نبیل و شماری دیگر از چهره‌های سیاسی، این حمله را محکوم کرده‌اند.

محمد علم ایزدیار، معاون مجلس سنا، دربارۀ چگونگی نجات امرالله صالح از این رویداد سخن زده است.

معاون مجلس سنا پس از دیدار با رییس روند سبز نوشت: امرالله صالح بعد از اولین موتر‌ بم ‌خود را به منزل پنجم ساختمان رسانیده و از طریق خانه همسایه نجات یافته است؛ اما درگیری هنوز ادامه دارد.

ایزدیار گفت که شمار انتحارکنندگان به هشت نفر می‌رسید که سه تن خود را در دقایق اول منفجر کرده ‌و پنج تن دیگر داخل ساختمان دفتر روند سبز شده و به درگیری پرداختند که تا ۹:۳۰ شب دو تن از مهاجمان به مقاومت ادامه داده‌اند.

حمله به دفتر روند سبز، نجات صالح، غنی، دولت ساز