جمعه, ۱۴ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

118742727_3383530931727053_6023443638411747530_o

در سیلاب‌های اخیر 190 تن جان باخته‌اند

01 September 2020

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می گوید که در سیلاب‌های اخیر 190 تن جان باخته‌اند.

به گفتۀ مقامات این وزارت، تا اکنون از میان ۴۰۰۰ خانواده آسیب دیده از سیلاب‌ها، برای بیش از ۳۰۰۰ خانواده کمک‌های عاجل توزیع شده و روند توزیع کمک‌ها به خانواده های باقیمانده ادامه دارد.

پس از نیمه شب سه شنبه هفته گذشته، سیلاب های آنی و شدید ناشی از بارندگی ها در شهر چاریکار ولایت پروان و به دنبال آن در ولایت های کاپیسا، پنجشیر، میدان وردک، لوگر، کابل، ننگرهار، پکتیا، خوست، نورستان، کنر، پکتیکا، لغمان، بامیان، و غزنی سرازیر شد که از اثر آن تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی به مردم و تاسیسات عام المنفعه وارد گردیده است.

غلام بهاالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث که روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در کابل افزود: از یک هفته به اینسو وپس از بررسی به موقع میزان خسارات ناشی از سیلاب ها، این وزارت در همکاری با کمیسیون های ولایتی نیازمندی های ضروری وفوری بازماندگان شهدا، زخمی ها وآسیب دیدگان را بررسی کرده و روند توزیع کمک های نقدی، کمک های غذایی و مواد اولیه به گونه همزمان در ۱۵ولایت کشور آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

بر اساس آمار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، سرازیر شدن سیلاب ها در یک هفته اخیر در۱۵ ولایت کشور، تا اکنون ۱۹۰ کشته و ۱۷۲ زخمی بر جا گذاشته وهمچنان از اثر این سیلاب ها ۱۰۵۵ خانه به گونه کامل تخریب و۲۹۶۰ خانه دیگر، به گونه قسمی خساره برداشته است.

جیلانی، تصریح کرد که رهبری دولت تعهد دارد تا مسیر کانال‌هایی که از اثر سرازیرشدن سیلاب‌ها مسدود گردیده است، پاک کاری وترمیم گردد و به وضعیت بازمانده های شهدا، زخمی ها و متضررین سیلاب ها رسیدگی لازم صورت گیرد.

 

پروان,حوادث,سیلاب,غلام بهاوالدین جیلانی