سه شنبه, ۱۸ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

69254971_2546415988784594_2902667051870978048_o

رییس اجرایی: شاه‌راه‌ها به منبع عایداتی طالبان تبدیل شده است

26 August 2019

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که طالبان شاهراه‌های بزرگ کشور را به منبع عایداتی‌شان تبدیل کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کشور، آقای عبدالله امروز در جلسۀ شورای وزیران در کاخ سپیدار، از نیروهای امنیتی خواست به تأمین امنیت شاهراه‌ها بپردازند.

 عبدالله عبدالله، ضمن سپاس‌گزاری از نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، از آنان خواست که برای تأمین امنیت شاهراه‌ها و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان توجه جدی نمایند.

عبدالله عبدالله گفت که جلوگیری از تلفات غیرنظامیان باید در اولویت قرار داشته باشد. مردمی که در دفاع از نظام قرار دارند و شرایط امنیتی بر آنها تحمیل شده، نباید هدف قرار گیرند. در روزهای پسین، شماری ازکلینیک‌ها هدف قرار گرفته و تلفاتی از کارکنان کمیتۀ سویدن و ایمرجنسی هم وجود داشته است.

رییس اجرایی دربارۀ مذاکرات صلح گفت که گفت‌وگوها هنوز میان دو طرف آغاز نشده است. موقع این است که طرف مقابل به خواست مردم قناعت کند و کشتار مردم بی‌گناه را متوقف سازند.

عبدالله عبدالله گفت که در آستانۀ انتخابات، کمیسیون‌های انتخابات، در چارچوب قانون، برای تأمین شفافیت و بی‌طرفی توجه اساسی داشته باشند. مسوولیت تاریخی برگزاری انتخابات، به عهده تعداد مشخصی از افراد گذاشته شده و از نتایج کار آنان میلیون‌ها نفر متأثر می‌شوند.

امنیت شاهراره ها,انتخابات,حکومت موقت,صلح,طالبان,عبدالله عبدالله