سه شنبه, ۱۸ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

76793196_2460002724211203_2580550766733295616_o

رییس ستاد مشترک ارتش امریکا: تا نیاز باشد در افغانستان می‌مانیم

28 November 2019

فرمانده ارشد امریکایی در کابل در واکنش‌ها به شایعات خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفته است که تا هنگام نیاز به حضورشان ادامه خواهند داد.

جنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده امریکا امروز(7 قوس) در کابل با عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت دیدار کرده است.

جنرال مارک میلی با قدردانی از پذیرایی حکومت افغانستان و قربانی‌های ارتش دو کشور در مبارزه با دهشت‌افگنی گفت که در رسانه‌ها گاهی مطرح می‌گردد که ما شاید افغانستان را ترک نماییم. می‌خواهم به شما بگویم که حکومت ایالات متحده و ارتش این کشور برای حضور در افغانستان، ادامه کمک‌ها و مبارزه با تهدیدهای ناشی از دهشت‌افگنی متعهد است و ما به حضور خود در کنار شما تا وقتی نیاز و ضرورت باشد، ادامه می‌دهیم.

وی گفت ایالات متحده از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند و امیدوار است این تلاش‌ها برای دست‌يافتن به صلح دایمی و ثبات کمک نماید.

جنرال میلی همچنان ابراز امیدواری نمود که انتخاباب در افغانستان منتج به شکل‌گیری یک حکومت مشروع گردد و طرف‌ها روی ادامۀ روند سیاسی توافق نمایند.

ریاست اجرایی در خبرنامه‌یی می‌گوید که عبدالله عبدالله از کمک‌های ارتش ایالات متحده امریکا برای آموزش، تجهیز و کمک به قوای مسلح افغانستان تشکر و قدردانی کرد.

رییس اجرایی گفت که جنگ در افغانستان ادامه دارد اما طالبان و گروه‌های دهشت‌افگن به دلیل قوت و توانایی نیروهای مسلح کشور و همکاری قوای حمایت قاطع نتوانستند به اهداف و برنامه‌های خود دست یابند. رییس اجرایی همچنان علاوه کرد که طالبان و داعش در بخش‌های مختلف افغانستان متحمل تلفات سنگین شده‌اند.

رییس اجرایی، صلح را از اولویت‌های حکومت افغانستان خواند و از تلاش‌های ایالات متحده برای دست‌یافتن به صلح تشکر کرد.

عبدالله عبدالله همچنان بر شفافیت روند انتخابات که ضامن مشروعیت حکومت آینده کشور می‌باشد تأکید نمود و افزود که حالا نوبت کمیسیون‌های مستقل کشور است تا وظایف خویش را مسوولانه انجام دهند.

افغانستان,انتخابات,رییس ستاد مشترک ارتش امریکا,طالبان,عبدالله عبدالله,کابل