جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

77777

سرور دانش: به انتقال مکاتب افغان‌ترک به دولت ترکیه متعهدیم

05 January 2019

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امروز (شنبه) با شاکر وایووت رییس معارف بنیاد ترکیه در افغانستان دیدار کرد.
آقای وایووت، ضمن اظهار خرسندی از آغاز مأموریتش درافغانستان، برگسترش همکاری‌های متقابل بین هر دو دولت ترکیه و افغانستان در عرصه‌های مختلف به خصوص در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی تأکید کرد.
وی همچنین بر تطبیق تفاهمنامۀ مربوط به انتقال مدیریت مکاتب افغان- ترک به بنیاد معارف ترکیه تأکید ورزیده گفت دولت ترکیه متعهد است که علاوه بر فراهم آوری تجهیزات مورد نیاز مکاتب افغان- ترک، ارائه خدمات و آموزش شاگردان و دانش آموزان این مکاتب را هرچه بهتر از گذشته ادامه دهد.
براساس تفاهمنامۀ انتقال مدیریت مکاتب افغان- ترک، دولت ترکیه متعهد شده است که 15 باب مکتب جدید را در ولایات مختلف کشور اعمار نموده و تجهیزات مدرن و بروز را برای مکاتب افغان- ترک فراهم ساخته و نظام آموزشی این مکاتب را نیز بهتر از گذشته مدیریت کند.
سرور دانش معاون دوم رییس جمهور ضمن آنکه از کمک‌های دولت ترکیه در زمینه های مختلف برای دولت و مردم افغانستان قدر دانی کرد، از پروسه انتقال مکاتب افغان- ترک به بنیاد معارف ترکیه نیز استقبال کرد.
معاون رییس‌جمهور افزود که دولت افغانستان به تطبیق تفاهمنامۀ انتقال این مکاتب به بنیاد معارف ترکیه متعهد است و انتظار می‌رود که در ختم پروسۀ انتقال زمینه آموزش و پرورش شاگردان و دانش آموزان مکاتب افغان- ترک بهتر از گذشته و با فراهم شدن تجهیزات بروز همچنان ادامه یابد.
استاد دانش فعالیت مکاتب افغان- ترک را برای توسعه معارف و دسترسی دانش آموزان به خدمات معیاری با اهمیت خوانده و آن را یکی از زمینه‌های تقویت روابط فرهنگی بین دو کشور عنوان کرد.

افغان ترک,افغانستان,ترکیه,سروردانش,مکاتب