یکشنبه, ۱۶ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

ABDULLAH

عبدالله: صلح در انحصار یک فرد نیست

20 January 2020

عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور  امروز (دوشنبه، 30 جدی) در نشست شورای وزیران اظهار داشت که صلح در انحصار یک فرد نیست، بلکه خواست تمام مردم این کشور است.

به گزارش خبرگزاری کشور، آقای عبدالله افزود: «صلح در انحصار یک نفر و آرزوی یک فرد نیست بلکه اشتیاقی جمعی است. مردم افغانستان حق دارند در قبال فرایند صلح اتخاذ موضع کنند.»

رییس اجرایی کشور با انتقاد از شماری اظهارنظرها در این‌باره که تلاش‌ها در جهت استقرار صلح باید از سوی وزارت‌خانه مربوط به این موضوع پی‌گیری شود، گفت که یک وزارت‌خانه نمی‌تواند صلح را مدیریت کند و تمامی احزاب باید در تیم مذاکره‌کننده حضور داشته باشند. ‌ 

عبدالله افزود: «تیم مذاکره‌کننده باید جامع باشد و از اعضای دولت شکل گرفته باشد، اما این بدان معنا نیست که یک وزارت‌خانه بتواند فرایند صلح را برای تمام کشور تسهیل کند».

وی همچنین افزود که دیدارهایی یک‌جانبه از سوی دولت در این رابطه صورت گرفته است و این به سود کشور نیست. 

رییس اجرایی گفت: «تصمیم‌ها و ملاقات‌های یک‌جانبه به سود ثبات در کشور نیستند».

این در حالی‌ است که پیش از این غلام یحی عباس، مشاور وزارت دولت در امور صلح در نخستین نشست  وزارت دولت در امور صلح گفت که تلاش‌ها برای تأمین صلح در افغانستان جریان دارد و شورای عالی صلح نیز این نهاد را در راستای صلح مشورت می دهد..

او در این باره گفت: “این وزارت جهت هماهنگی بهتر سیاست و برنامه‌های صلح و انسجام بهتر میان تمام ادارات دولتی و غیردولتی به شکل یک چتر فعالیت  می کند.

 عبدالله همچنین با اشاره به ادامه بررسی شکایات انتخابات ریاست جمهوری در این کشور ،‌تأکید کرد که تا هنگام اعلام نتایج نهایی انتخابات ، دولت وحدت ملی به کارش ادامه می‌دهد.

رییس اجراییه کشور,عبدالله عبدالله,کشورنیوز,نشست شورای وزیران