جمعه, ۱۴ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

78894641_445044366185867_4682800012445351936_n

عبدالله عبدالله: نتیجۀ تقلب، چه قسمی، چه ابتدایی و چه نهایی را نمی‌پذیریم

14 December 2019

عبدالله عبدالله، نامزد ریاست جمهوری جمعه‌شب در حضور رهبری تیم ثبات و همگرایی، از باشندگان هفت ولایت خواست که روز یکشنبه اجازۀ تفتیش و بازشماری آرا را بدهند.
او گفت که این تصمیم را به درخواست کمیسیون شکایات و پس از رأی زنی در شورای رهبری تیم ثبات و همگرایی گرفته‌اند.
کمیسیون شکایات انتخاباتی روز جمعه در نشستی مشترک با نامزدان، نهادهای ناظر انتخاباتی و رسانه‌ها اعلام کرد که فقط آرایی معتبر است که بایمتریک باشد و در روز و زمان رأی‌گیری استعمال شده باشد.
عبدالله عبدالله با استقبال از نشست و تصمیم کمیسیون شکایات گفت که این تصمیم را به خاطری گرفته‌اند که بهانه‌ را از آنهایی بگیرند که خود تقلب کرده‌اند، اما ملامتی را به تیم و مردمی می‌اندازند که فقط تطبیق قانون و طرزالعمل‌ها را می‌خواهند.
او گفت که این تصمیمش به معنای پذیرفتن آرای غیرقانونی نیست.
عبدالله عبدالله تصریح کرد: آیا تفتیش و بازشماری آرای 7 ولایت به این معناست که 300 هزار رأی تقلبی و مشکوک قانونی است؟ بی‌هیچ صورت نه. در این مورد ما خواستار بازشماری و تفتیش خاص هستیم.
او افزود که ما فقط خواستیم یک حسن نیت به هردو کمیسیون داشته باشیم تا مجال یابند به مسوولیت‌های خود عمل کنند. کمیسیون انتخابات به تصامیم غیرقانونی‌اش تجدید نظر کند و کمیسیون شکایات به وظایف و مسوولیت‌هایش بپردازد.
نامزد تیم ثبات و همگرایی گفت که هیچ نتیجۀ تقلبی، چه قسمی، چه ابتدایی و چه نهایی را نمی‌پذیریم. او گفت که هیچ کس این خواب را نبیند که باردیگر مثل 2014 با آرای تقلبی بر مردم حکومت کند.
هیچ کس این فکر را نکند که کاروان تقلب‌اش یک پل دیگر را عبور می‌کند. ما در هرمرحله با توکل به خداوند و ایمان به شهامت مردم این قدرت را داریم که اگر کسی خواست با تقلب حکومت کند، جلویش را بگیریم.
بنابر حقانیت ادعای ما، هراقدام قانونی را برای خود محفوظ می‌دانیم. عبدالله عبدالله در پایان سخنانش از مردم افغانستان که در کنار شفافیت و قانونیت و در مبارزه با تقلب ایستاد شدند، تشکر و قدردانی کرد.
وی گفت که در این راه مصمم و با ارادۀ قوی، آنچه را که حق باشد، به جایش می‌نشانیم.

 

تیم ثبات و همگرایی,داکتر عبدالله عبدالله,کشورنیوز,کمیسیون انتخابات,کمیسیون شکایات انتخاباتی