جمعه, ۱۴ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

53800884_2137516586343198_7075791833694994432_n

محقق، حکومت را به‌دست داشتن در رویداد امروز متهم کرد

07 March 2019

مراسم بیست‌وچهارمین سالروز یادبود از عبدالعلی مزاری، رهبر فقید حزب وحدت اسلامی امروز (پنجنشبه، 15 حوت) در غرب کابل آماج حملات پی‌هم راکتی قرار گرفت.

پس از آغاز سخنرانی یونس قانونی، معاون پیشین ریاست جمهوری، محمد محقق، از برگزارکنندگان نشست پشت میز خطابه آمد و گفت: “صدای هاوان شنیده می‌شود. می‌ترسم جای شما را پیدا کنند… مراسم را ختم می‌کنیم.”

پس از اظهارات آقای محقق، اشتراک کنندگان به گونه پراکنده محل را ترک کردند. تصاویری از این مراسم که به گونه زنده از شبکه‌های تلویزیونی محلی پخش می‌شد نشان می‌دهد که مردم حاضر در مراسم مجبور شدند از روی دیوارها فرار کنند.

در این برنامه، شمار زیادی از رهبران سیاسی افغانستان از جمله حامد کرزی، رییس جمهور پیشین، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی، حنیف اتمر، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه شرکت کرده بودند.

وحید مایار، سخنگوی وزارت صحت می‌گوید که رویداد امروز سه کشته و ۲۲ زخمی داشته است.

به گفته وی، در میان زخمیان یک زن و سه کودک نیز شامل اند.

محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی، عصر امروز پنجشنبه در یک نشست خبری در کابل، حکومت را متهم کرد که در برهم زدن همایش بزرگ امروز دست دارد. او گفت که از پیش می‌دانستند که حکومت در پی برهم زدن نشست است.

او گفت که پس از تشکیل تیم انتخاباتی آنان، حکومت بارها آنان را مورد حمله قرار داده است. معاون دستۀ انتخاباتی صلح و اعتدال پافراتر نهاد و گفت که «برخی حلقات فوق سری در حکومت با داعش تبانی دارند و آنان را مثل چوچه‌های پشک از یک جا به جای دیگر منتقل می‌کنند.»

ریاست جمهوری، رهبران سیاسی و نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، رویداد امروز را محکوم کرده‌اند.

حامد کرزی، رییس جمهور سابق و یکی از اشتراک‌کننده‌گان نشست امروز گفت که عمل امروز کار عناصر بیگانۀ ضد صلح و اتحاد و اتفاق در کشور است.

Top of Form